Infraestructures i serveis

Les protestes a França atrapen 4.000 camions a Catalunya

A l’autopista AP-7 es van arribar a formar retencions de fins a 19 km

El conseller Miquel Buch es va reunir amb els transportistes pels embussos de camions a la Jonquera

Entre 3.000 i 4.000 camions van quedar atrapats ahir en àrees de servei i polígons industrials de Catalunya com a conseqüència dels talls a les vies de comunicació franceses per les protestes arran de la pujada del preu dels carburants al país. Ahir l’impacte de les protestes dels armilles grogues es va notar especialment a l’Alt Empordà, amb cues de fins a 14 km a l’AP-7 en sentit nord cap a la Jonquera. Els embussos ja s’havien començat a intensificar el cap de setmana passat, el tercer consecutiu des que s’ha iniciat aquesta mobilització a l’Estat francès. A primera hora del matí d’ahir, els serveis de Trànsit van restringir l’accés dels camions a l’AP-7 a partir del peatge nord de Figueres i van desviar el trànsit per la carretera N-II. De retruc, el col·lapse es va ampliar al polígon industrial de Llers, al nord de Figueres i al conjunt de l’N-II en sentit nord. En declaracions a l’ACN, alguns dels camioners afectats explicaven que estaven aturats a Llers des de diumenge i que veien molt difícil poder portar les mercaderies que transportaven als punts de destí previstos. Trànsit va aixecar la restricció per a camions de trànsit internacional a l’AP-7 a les dotze del migdia, però al final de la tarda encara es mantenien uns 14 km de cues en sentit nord a l’autopista.

Reunió amb el conseller

El conseller d’Interior, Miquel Buch, es va reunir ahir amb els transportistes per tractar el col·lapse a les vies catalanes provocat per les protestes a l’Estat francès. L’ACN informava que el conseller havia mantingut converses amb la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, per reforçar l’estratègia i “fer mediació a escala internacional, perquè la situació a Catalunya començava a ser complicada”. També s’informava que s’havia avisat les àrees de Saragossa i València de l’abast de les cues. La trobada d’ahir va durar de tres a cinc de la tarda i es va decidir finalment no dur a terme cap nova mesura, en espera de veure si és necessari aplicar alguna “acció ràpida” si es repeteixen situacions com les d’ahir al matí.

A l’hora del tancament d’aquesta edició, però, Trànsit informava que es tornava a tallar el trànsit de l’AP-7 a la sortida nord de Figueres en direcció a la frontera: els vehicles de turisme quedaven desviats cap a l’N-II i la situació es restringia un altre cop a l’AP-7 per als camions.

LA XIFRA

19
quilòmetres
de retencions es van formar a l’AP-7 per les protestes dels ‘armilles grogues’ a l’Estat francès.

Afectació als centres comercials de la Jonquera

e.c

Per la seva situació fronterera, la Jonquera i el nucli del Pertús constitueixen un important pol comercial, especialment atractiu per a la clientela de l’Estat francès. Antoni Escudero, empresari i propietari del centre Gran Jonquera, i Bruno Comas, de l’Associació Local de Comerciants, calculaven ahir que, amb les tres últimes setmanes de talls intermitents dels armilles grogues, l’activitat comercial a la Jonquera s’havia reduït entre un 50% i un 70% en relació amb el mateix període de l’any passat. “La situació se’ls ha escapat de la mà”, diuen els comerciants referint-se a la gestió del col·lapse per part dels serveis de Trànsit. Els comerciants expliquen que entre setmana s’arriba a circular, però tothom sap que els moments perillosos són de cara al cap de setmana. Precisament els caps de setmana anteriors –a diferència d’aquest últim– s’havien aplicat mesures que havien evitat l’empitjorament de la situació. Aquesta vegada, però, la decisió d’aturar els camions a la sortida de l’autopista a Figueres –al polígon de Llers– i desviar tot el trànsit cap a la carretera N-II ha col·lapsat també aquesta via i ha provocat que el trajecte en sentit nord de Figueres a la Jonquera s’allargui unes tres hores en lloc de la mitja hora habitual. “La Jonquera és un lloc privilegiat comercialment, tenim molta influència a l’Estat francès, però això ens afecta per bé i per mal, com està passant ara”, diu Escudero.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona