Infraestructures i serveis

Ribas pressiona Bramon i Adif perquè acabin les obres pendents del TAV

Els envia una carta per recordar-los que fa dos mesos que va demanar reunir-s’hi

Hi adjunta els projectes ja fets de la plaça Espanya, el sud del parc Central i el Mas Gri

El regidor delegat del projecte ferroviari de Girona, Carles Ribas, ha enviat una altra carta al subdelegat del govern espanyol a Girona, Albert Bramon, per mostrar-li la seva “preocupació” i “desconcert” perquè no ha rebut encara cap resposta dos mesos després de la seva anterior carta, en què va demanar diverses reunions per desencallar els temes pendents de l’Estat a la ciutat, sobretot els relacionats amb les obres del TAV. “Desconec el motiu del retard de la resposta”, afirma en la missiva Ribas, que recorda que Bramon havia manifestat “la seva voluntat de prioritzar aquestes qüestions”.

En la carta, que també s’ha enviat al Ministeri de Foment i a la presidenta d’Adif, Ribas expressa també la seva “sorpresa” per la “impossibilitat que els tècnics de l’Ajuntament i Adif puguin seguir interaccionant” i aprofita per adjuntar-hi els projectes ja fets pel consistori gironí per tal d’acabar les obres pendents “pregant per tenir configurat en la major brevetat possible un calendari d’execució d’aquests treballs”. En concret, els envia dos projectes aprovats per ple ja fa cinc anys referents a la part sud del parc Central –on es vol construir una zona esportiva– i a la zona del pou d’atac de la tuneladora del TAV al Mas Gri –després de les inundacions es va tapar el pou però queda pendent crear-hi una àrea verda amb arbres i posar tanques per impedir l’accés a les vies–, i també el projecte definitiu de l’Ajuntament per a la plaça Espanya, un cop s’hi han afegit algunes de les aportacions ciutadanes del procés participatiu. Justament aquest projecte es presentarà publicament aquest dijous.

“Els projectes ja els tenien, però els els recordem”, va explicar ahir Ribas, que va assenyalar que és l’Estat espanyol qui ha de fer després la redacció oficial dels projectes, però que, com en el cas de la llosa del parc Central, el consistori ja els “avança feina” i, a més, recollint l’opinió ciutadana. “Ara que ho adaptin i que facin el seu projecte al més aviat possible”, va dir Ribas, que va remarcar sobretot que es tracta d’una qüestió “més tècnica que política” perquè el que cal només “és previsió econòmica i executar-la” i que són propostes no gaire cares. “Allò trist és que queda misèria i companyia i que la cosa està paralitzada sense cap mena d’explicació”, va concloure Ribas.

El regidor va assegurar que Adif s’havia compromès a acabar tot el parc Central enguany i que és “molt ridícul” tenir encallat el projecte pendent, que té un cost d’un mig milió d’euros –“només falta la vorera de davant el passeig d’Olot i la zona esportiva”–, després de tota l’obra realitzada. A banda de la zona esportiva que ha de fer Adif, al costat queda pendent per part de l’Ajuntament traslladar-hi el parc infantil del carrer Gironella i decidir si hi torna l’escultura d’Alfaro, a més de la idea de recuperar l’antic bar Boireta.

LA FRASE

La manca de resposta em genera preocupació i desconcert. En desconec el motiu
Carles Ribas en la carta
regidor delegat del projecte ferroviari de girona

LA DATA

18.10.17
És el dia
en què Ribas va anunciar l’enviament d’una carta a Bramon per demanar-li quatre reunions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona