Infraestructures i serveis

Talls a la Pilastra a partir de la segona quinzena de gener

Es donarà pas alternatiu semaforitzat amb aturades màximes de 2 minuts

L’obra es preveu enllestida a l’abril

Les obres a la carretera N-141e, que uneix Bescanó i Anglès, entren en l’última etapa, “la més fàcil des del punt de vista tècnic però la més crítica perquè comportarà talls de trànsit”, va explicar el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, en la visita a les obres que va realitzar ahir al migdia.

A partir de la segona quinzena de gener i fins a mitjan març es treballarà ja a la calçada de la carretera, fet que implicarà restriccions al trànsit. Així, sempre hi haurà un carril disponible i es donarà pas alternatiu semaforitzat i amb una persona senyalitzadora que impedeixi que hi hagi cues llargues. Així les aturades màximes dels vehicles es preveu que seran de dos minuts. Gavín va insistir que s’han planificat amb l’objectiu que “provoquin els menors inconvenients possibles”. L’alcalde de Bescanó, Pere Lluís Garcia, va recalcar que s’ha aconseguit escurçar a dos mesos els talls.

Els treballs, amb una inversió inicial de 3,4 milions d’euros, arribaran als cinc milions de cost total. Aquest encariment i retard de l’obra es deu als imprevistos sorgits a causa de la debilitat del terreny. Especialment complexos han estat els treballs que s’han fet a la muntanya, en el revolt de la Pilastra, perquè ha calgut executar uns desmunts de 35 metres d’alçada entre la carretera, el canal de reg i cal Gegant.

LES FRASES

A causa de les obres de drenatge s’han de fer els talls de trànsit a la via que hem escurçat al màxim possible; dos mesos
Pere Lluís Garcia
alcalde de bescanó
És una de les obres més importants del departament. Ara entrem en la fase final, la més crítica perquè comportarà talls
Isidre Gavín
secretari d’infraestructures i mobilitat

Més seguretat i un nou espai verd

Els treballs, que van començar el març del 2017, comportaran una millora en la seguretat d’una via molt transitada, entre 12.000 i 15.000 vehicles diaris, i que històricament s’ha conegut com la “carretera de la vergonya”. En aquest sentit, les obres han estat llargament reivindicades pel territori. Amb l’actuació, la calçada passarà de tenir els 6 metres actuals als 9, amb dos carrils de circulació de 3,2 metres d’amplada i dos vorals d’un metre cadascun. Aprofitant l’actuació, Bescanó vol convertir la Clota d’en Font, a l’entrada del municipi, en una zona d’esbarjo i pícnic. En aquest punt s’hi ha habilitat un desviament per dirigir-hi el trànsit mentre es faci el pas subterrani que connecti amb la via verda i l’ampliació de la carretera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona