Infraestructures i serveis

Serinyà transforma en vial urbà el traçat de l’antiga carretera

Una part del carrer que havia estat la C-150 fins a la construcció de la variant, a finals de la dècada dels vuitanta, ha mantingut fins ara l’aspecte de carretera

L’Ajuntament de Serinyà ha posat a licitació les obres de reforma del carrer del Reverend Doctor Tussell, per on havia passat l’antiga C-150. Els treballs, que duraran uns dos mesos, consistiran a donar a aquest vial un aire més urbà, a còpia de posar-hi voreres i arbrat, així com una zona d’aparcament. En el moment de fer les voreres, també es renovarà el clavegueram. La calçada no es tocarà perquè es troba en bon estat, segons el consistori. Com que la feina es concentrarà als costats, el trànsit no es tallarà mai del tot, malgrat que sí que hi pot haver restriccions. La transformació no abastarà tot el carrer, ja que el tram més pròxim a la cruïlla d’accés al poble (a l’altura del bar By Pass) ja té una configuració urbana.

Un tema pendent

Les obres tenen un pressupost d’uns 190.000 euros, provinents de fons propis del consistori inclosos en els pressupostos de l’any passat. Inicialment, el projecte s’havia de finançar amb el pla d’obres i serveis de la Generalitat (PUOS), però la falta de recursos del govern, tot i haver obtingut ja el vistiplau, va fer que tot plegat quedés en no res.

L’Ajuntament destaca la necessitat d’arranjar aquest vial, atès que des que va deixar de ser una carretera, l’any 1987, només se n’havia millorat un tram. Arran del traspàs de la seva titularitat al municipi, l’Ajuntament se’n va començar a plantejar la transformació. “Doctor Tussell és un dels llocs de Serinyà on es concentren els comerços, juntament amb el carrer Carulla”, manifesta l’alcalde, Josep Antoni Ramon, per recalcar la importància que té.

L’altra travessera

El vial a transformar correspon a la travessia històrica del poble a partir del moment en què els camins van deixar pas a les carreteres. Fins al 1987, hi circulava tot el trànsit de pas i va esdevenir una via interior en el moment en què la Generalitat va obrir l’actual traçat exterior de la que després s’anomenaria C-66. Amb el pas dels anys, aquesta variant també s’ha acabat considerant una travessera urbana –el límit de velocitat establert així ho indica– que el projecte de desdoblament de la C-66 –ara aparcat– hauria de convertir algun dia també en vial urbà. A curt termini, però, aquest tram continuarà sent una carretera d’un carril per sentit, amb una gran rotonda que ordenarà l’accés al nucli i des d’on es podrà anar precisament al carrer del Doctor Tussell.

LA DATA

1987
Es va obrir
el traçat de la C-150 (ara, C-66) per l’exterior del poble.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona