Infraestructures i serveis

Faran estudis sobre la viabilitat del baixador del TAV a l’aeroport de Girona

Aena i Adif firmaran un protocol de col·laboració per analitzar la construcció de la infraestructura

En els informes es mirarà el seu impacte ambiental

El Ministeri de Foment vol analitzar la idoneïtat que tindria la construcció d’un baixador del tren d’alta velocitat (TAV) a l’aeroport Girona-Costa Brava. Aquesta infraestructura, llargament reivindicada per la Generalitat i també des del territori, centrarà un dels punts d’un acte convocat per avui a la tarda al vestíbul de la terminal T-2 B del Prat. Representants d’Aena i d’Adif firmaran un protocol de col·laboració que permetrà legalment començar uns estudis sobre la viabilitat que tindria aquest futur baixador i el seu impacte ambiental. A més de membres de la companyia aeroportuària i de la ferroviària, la signatura estarà presidida pel ministre de Foment del govern espanyol, José Luis Ábalos. Segons fonts de la Subdelegació, aquests estudis no signifiquen que després es tiri automàticament endavant el baixador, sinó que permetran disposar de més dades de què suposaria aquesta estació. S’hi afegeix que “són uns informes que obren la porta a la possibilitat que es pugui fer el baixador” i, en aquest sentit, “el govern espanyol no es tanca en absolut a la seva edificació”.

L’antic ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va anunciar a principis del 2018 que es faria la redacció del projecte del baixador del TAV. La previsió era destinar 55 milions d’euros a construir una estació senzilla a 500 metres de la terminal aeroportuària. Això possibilitaria connectar l’aeroport de Girona amb la ciutat de Barcelona en tan sols trenta minuts i amb el sud de França, en cinquanta. I es tardaria gairebé el mateix per arribar de Sants a l’aeroport gironí o al Prat.

El subdelegat de l’Estat a Girona, Albert Bramon, va manifestar l’any passat alguns dubtes sobre el baixador i va matisar que volia escoltar diferents opinions sobre el projecte. Va precisar que és una infraestructura que, plantejada des d’una òptica gironina per atraure turistes, “no té futur”. Pel subdelegat, el baixador té sentit com a obra que contribueixi a millorar el model aeroportuari català. També és partidari que hi hagi una connexió amb la capital catalana, si bé volia veure si amb petites variants de la via de tren convencional es podia connectar l’aeroport de Girona amb Barcelona.

Des del territori es considera clau el baixador per convertir les instal·lacions de Vilobí en un reforç de l’aeroport de Barcelona per aquesta connexió directa que suposaria amb la capital. Esperen, així, que el govern espanyol mantingui el compromís adoptat per l’anterior de finançar i executar l’obra.

LA XIFRA

500
metres és la distància que es calculava que hi podria haver entre el futur baixador i l’aeroport de Girona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona