Infraestructures i serveis

El president de FGC diu que l’empresa està preparada per assumir la gestió de Rodalies

Font demana estabilitat en la inversió pública i obre la porta a fer d’operador a Occitània i al País Valencià

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, ha dit aquest divendres que l’empresa pública està preparada per assumir la gestió de Rodalies si la Generalitat els ho mana.”El conseller (Damià Calvet) ens va dir, metafòricament: ’Sortiu de la banqueta i poseu-vos a escalfar’. Si el Govern ens demana que fem front a aquest repte, ho farem”, ha assegurat en un esmorzar informatiu a l’Hotel Palace de Barcelona. En cas que es convertís en el gestor de la xarxa “al cap de 10 anys el canvi seria absolutament radical per les persones”, ha promès Font, que en tot moment ha assegurat que no vol “menystenir” els professionals de Renfe. A més, ha demanat una inversió pública estable i ha explicat que la companyia ferroviària catalana estudia presentar-se a concursos per operar a Occitània i al País Valencià i, d’aquesta manera, “millorar la mobilitat dels catalans”.

No obstant això, Font ha tancat la porta a operar en qualsevol lloc del món que no tingui connexió amb Catalunya. “A nosaltres ens paguen els catalans per millorar la seva mobilitat”, ha reiterat.

Preguntat sobre què faria si es convertís en el president de Renfe, ha assegurat que col·laboraria amb l’administrador Adif per millorar vies, catenàries, les subestacions i tota la infraestructura. Alhora, ha afirmat que donaria “confiança” a tots treballadors de Renfe que les seves condicions com a treballadors públics serien “intocables”. “Els ciutadans no notarien res l’endemà però el que perseguiríem tots plegats és que al cap de 10 anys el canvi fos radical per a les persones”, ha augurat.

El president de l’empresa pública ha enumerat les directrius de l’agenda estratègica pensada fins al 2030 i ha posat l’accent en la millora de la sostenibilitat i de la qualitat de l’aire. Pel que fa als nous serveis que es plantegen tirar endavant en aquests deu anys, ha mencionat l’ampliació del túnel de la línia del Vallès que permeti reduir en 15 minuts els trajectes des de Sant Cugat, Terrassa o Sabadell a Barcelona; una línia ràpida a l’aeroport del Prat o un tren que uneixi Tarragona, Reus, Salou, Vilaseca i Cambrils.

Un altre “repte” al qual s’ha referit és aprofitar part de l’espai que es va obrir amb la tuneladora de la línia 9 del metro per millorar la distribució urbana de paqueteria. “Les estacions de ferrocarrils són immensos, en el futur els podríem omplir”, ha dit. A més, Font ha descartat que a Catalunya hi hagi un operador únic de mobilitat i ha assegurat que arreu el model que funciona és la combinació diferents gestors sota una mateixa direcció, que, segons Font, hauria d’exercir l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM).

D’altra banda, ha tornat a exigir que es compleixin els terminis previstos per l’arribada del corredor mediterrani. Font ha alertat que d’aquí a poc el camió elèctric connectat serà una “alternativa plausible” pel transport de mercaderies en detriment l’oferta ferroviària. Si no es compleixen els tempos pactats, diu, “l’alternativa ferroviària perdrà el tren” del transport de mercaderies.

Font també ha recordat que FGC necessita “estabilitat en la inversió” i ha assegurat que tots els projectes que volen dur a terme, com ara l’intercanviador que uneixi les vies del Vallès i Llobregat-Anoia a Barcelona, han de formar part del contracte programa amb el Govern, que té una quantia de 180 milions d’euros anuals. “No volem costar ni un euro més ni un euro menys del que hem costat en els darrers deu anys”, ha apuntat.

“Ens sentim compromesos i preparats per a ser protagonistes de la mobilitat de Catalunya, podem acreditar la feina ben feta i això ens permet afrontar riscos i millorar la qualitat del nostre aire”, ha declarat Font, que ha reivindicat el paper de les empreses com a “bons gestors”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona