Infraestructures i serveis

La unió del tramvia de Barcelona, més a prop

L’ATM aprova l’estudi per unir el Trambaix i el Trambesòs

Està previst que el projecte s’executi en dues fases, de Glòries a Verdaguer i de Verdaguer a la Plaça Francesc Macià

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat definitivament l’estudi informatiu sobre la connexió del Trambaix i el Trambesòs. Està previst que la unió del tramvia de Barcelona es construeixi en dues fases: primer de Glòries fins a Verdaguer i després de la plaça Francesc Macià fins a Verdaguer.

Aquest dimarts s’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) l’anunci de la decisió que l’ATM va prendre el passat 25 de juny. El passat 25 de gener, el ple de l’Ajuntament de Barcelona, en una de les darrers sessions del mandat, va aprovar la connexió amb els vots a favor de BComú, ERC, PSC, CUP i els regidors no adscrits Gerard Ardanuy i Juanjo Puigcorbé. Entre d’altres, l’acord instava l’ATM a establir un “calendari vinculant per a la implementació del model de gestió pública de la xarxa”.

L’Ajuntament de Barcelona ha celebrat l’anunci i ha considerat que “l’aprovació de l’estudi informatiu és una prova més que la maquinària tècnica està en marxa i que tot està a punt per poder tirar cap endavant la unió dels tramvies”.

“La connexió del tramvia per la Diagonal segueix avançant. Aquest mandat ha de ser el del tramvia. Més transport públic per millorar la mobilitat i reduir la contaminació”, ha subratllat en un missatge a les xarxes socials la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz.

L’exconseller Pere Macías, que va ser fitxat en l’anterior legislatura per coordinar la connexió del tramvia, ha reivindicat que “dos anys d’intens treball de molta gent finalment donen fruits”. Ara toca gestionar els projectes i començar la primera fase de les obres des de la plaça de Glòries fins a Verdaguer!”, ha reblat.

A falta de concretar el calendari per a la construcció, fonts de l’Ajuntament han assenyalat que a partir del mes de setembre es posarà en marxa un grup de treball entre l’Ajuntament i l’ATM “per concretar els detalls tècnics dels projectes i poder fer realitat la connexió”.

L’ATM està formada al 51% per la Generalitat i l’altra part per l’Ajuntament, l’Àrea Metropolitana i l’Associació de Municipis per a la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un Tres de Març solidari en un any complicat

salt

Més de 32.000 lloretencs trien la mobilitat del passeig

LLORET DE MAR

Obren el nou accés al nord de Banyoles des de la C-66

SERINYÀ

Restauren la cèlebre torre de rem banyolina

BANYOLES
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda de núvols amb l’obertura d’alguna clariana

Barcelona

L’ús del patinet a l’àrea de Barcelona es dispara

Barcelona

Unanimitat a Sant Feliu pel foment del turisme esportiu com a eina de reactivació

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Energia solar municipal per als veïns de Cornellà

CORNELLÀ DEL TERRI

Ajuts per pagar la hipoteca o el lloguer a Calonge i Sant Antoni

CALONGE I SANT ANTONI