Infraestructures i serveis

Les incidències a Renfe van afectar set milions de viatgers

Segons un estudi de CCOO sobre la xarxa de rodalies a Catalunya, el nombre d’afectacions l’any 2018 va ser de més de 19.000

Renfe diu que tot l’any va transportar 125,3 milions de passatgers

La xarxa ferroviària de rodalies va registrar l’any passat a Catalunya un total de 19.352 incidències en el servei, una xifra que supera les 18.748 de l’any 2017 i les 16.042 del 2016, segons les dades d’un informe elaborat pel sindicat CCOO, que ahir va presentar les xifres a Lleida.

Segons el treball del sindicat, aquestes incidències van comportar una afectació en 60.546 trens, dels quals 2.948 es van haver de suprimir, i va afectar un total de 6.775.838 viatgers. Segons l’estudi, 101 incidències són atribuïbles a la gestió d’Adif (l’any 2016 en van ser només 36); 1.495, a l’operadora (per problemes relacionats amb el material motor i dels vagons i la gestió del servei); 2.517 van tenir a veure amb la infraestructura (incidències de via, senyals i enclavaments, electrificació i comunicacions); 3.421 van ser provocades per causes externes (actes vandàlics, altres operadors i treballs, entre d’altres), i 7.075 van ser degudes al gestor de la circulació. Així mateix, l’operadora va indemnitzar 143.423 viatgers afectats per alguna incidència en el servei, d’un total de 22.664 trens. L’any 2016, per exemple, només s’havia indemnitzat 35.449 passatgers.

Malgrat les xifres, CCOO destacava ahir que s’ha millorat en els últims anys el temps de reparació de les incidències tant pel que fa a Renfe com a Adif, segons recull l’ACN. El secretari estatal d’Organització Institucional del Sector Ferroviari de CCOO, Rafael García, considerava que les dades globals del servei de rodalies són “dolentes” i les atribuïa sobretot a la manca d’inversió dels últims anys, segons recull l’ACN. En aquest sentit, va remarcar que la inversió ferroviària se l’emporta en gran part la xarxa d’alta velocitat, en detriment de la xarxa convencional. Segons el sindicat, les inversions realitzades per l’Estat espanyol en alta velocitat han suposat un 70% de la totalitat d’inversions en la xarxa ferroviària convencional. Així mateix, García va reclamar la necessitat de destinar més recursos en el manteniment del material mòbil i de la infraestructura. També va denunciar l’envelliment de les plantilles i la falta de relleu generacional a rodalies davant la falta de nova oferta pública de treball. En relació amb aquesta situació, Rafael García va reclamar un pla de xoc per a rodalies que hauria d’anar acompanyat de més inversió en materials, infraestructures i personal.

Per la seva banda, Renfe va recordar ahir que durant l’any 2018 va transportar un total de 125,3 milions de passatgers (un 2,4% més) i que, “segons les dades d’aquest estudi de CCOO, pràcticament un 95% dels clients que van usar els servei de rodalies de Catalunya ho van fer de manera puntual”.

LA XIFRA

1.613
incidències
es registren, de mitjana, cada mes en la xarxa de transport ferroviari de rodalies a Catalunya.

Doblar les freqüències amb Lleida

CCOO també va reclamar ahir millores en la línia de mitjana distància que uneix Barcelona amb Tarragona i Lleida. En aquest sentit, el sindicat va insistir en la necessitat d’incrementar el nombre de freqüències entre Lleida-Tarragona-Barcelona, passant de les set actuals en dies laborables per sentit a un mínim de catorze. El sindicat va denunciar el greuge comparatiu d’aquestes demarcacions, ja que entre Barcelona i Girona s’ofereixen 15 viatges diaris per sentit. CCOO també defensa que totes les freqüències d’Avant que proposa el sindicat tinguin la consideració d’obligacions de servei públic (OSP) i la necessitat d’adequar les places que s’ofereixen i els combois en què es presta el servei en funció de la demanda existent.

De la mateixa manera, CCOO proposa reduir les tarifes dels serveis Avant entre Lleida i Barcelona, dels 31,50 euros actuals de la tarifa mitjana, als 20,10 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Es replanteja la reurbanització del carrer Ample de Figueres

FIGUERES

Expropien el terreny que faltava per al recinte de l’Espai Cràter d’Olot

OLOT

El govern vol compromisos dels agents socials per frenar el canvi climàtic

barcelona

Adif desencalla per fi el darrer tram del parc Central

girona
medi ambient

Guardó per al Consorci del Ter

Nous refugis per a ratpenats a tocar del riu Ter

ripoll

TMB avança en l’electrificació de línies de bus en l’horitzó del 2021

barcelona
OLOT / SANT JOAN LES FONTS

Flors a la depuradora

L’acord Colau-PSC ja diluïa una nova gestió de l’aigua

barcelona