Infraestructures i serveis

Arriba el primer tren que reforçarà el servei de metro

El comboi s’incorporarà a la flota de la línia 4 abans de final d’any

Les noves unitats es destinaran a les línies 1, 3, 4 i 5

Una part del primer tren dels dotze que han de reforçar els serveis de les línies més utilitzades del metro de Barcelona ja ha arribat a les cotxeres. Ahir van arribar els dos primers cotxes procedents del centre industrial d’Alstom de Santa Perpètua de Mogoda i està previst que el tren entri en funcionament a partir de la segona quinzena de desembre, un cop se li hagin fet els ajustos i les proves d’homologació. El comboi, de la sèrie 9000, s’incorporarà a la flota de la línia 4. Té uns 86 metres de llargada i pot transportar 973 persones, de les quals 112 assegudes, i assolir una velocitat màxima de 85 quilòmetres per hora.

Al desembre arribarà un segon tren d’aquesta mateixa sèrie que també s’incorporarà a la línia 4. El primer semestre del 2020, CAF entregarà quatre trens de la sèrie 6000 destinats a la línia 1, dos trens de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5. Els dotze trens estan valorats en 92 milions d’euros i TMB els adquireix mitjançant una operació de lísing.

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, va explicar ahir durant la presentació del tren que es tracta de la primera compra de material mòbil per reforçar les línies de metro que es fa en dotze anys. Alarcón va destacar que això servirà per donar un millor servei als usuaris de les línies que tenen més demanda i poder captar-ne de nous.

LA XIFRA

12
trens
reforçaran les línies més utilitzades i permetran incrementar la freqüència de pas en hores punta.

Més freqüència de pas en hores punta

Els dotze nous trens, i altres actuacions complementàries en la infraestructura i el subministrament d’energia, permetran que la xarxa de metro pugui posar, a les cinc línies convencionals, fins a 142 trens en circulació simultània a l’hora punta matinal, un 9,2% més que ara. Això permetrà millorar les freqüències de pas de forma esglaonada els anys 2020 i 2021 fins a situar-les per sota dels 3 minuts a les línies 1, 3 i 5, i per sota dels 3 minuts i mig a les línies 2 i 4.

A partir de l’any vinent començaran a arribar, a més, 42 nous trens per a les línies 1 i 3 que substituiran els combois més antics i serviran per retirar totes les unitats afectades per amiant. Els nous combois incorporaran les últimes tecnologies en seguretat i confort per als passatgers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona