Infraestructures i serveis

Front comú per reclamar que l’R4 arribi a l’aeroport

Els alcaldes del Vallès Occidental lamenten que no se’ls escolti i faran arribar el seu malestar al conseller de Territori

Els alcaldes de Sabadell, Terrassa, Barberà, Montcada, Cerdanyola, Vacarisses i Viladecavalls, els set municipis del Vallès Occidental on té parada l’R4, s’han aliat per reclamar al govern de la Generalitat que aquesta línia connecti amb la T1 de l’aeroport del Prat, tal com ja establia el pla d’infraestructures ferroviàries 2008-2015. En aquest sentit, plantegen que es construeixi un ramal entre l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat per donar servei “al milió d’habitants d’aquesta àrea d’influència”. Els batlles, a més, han signat una carta conjunta que faran arribar al conseller de Territori, Damià Calvet, per traslladar-li el seu malestar i convidar-lo a participar en una reunió del consell d’alcaldes d’aquesta comarca. Lamenten que no se’ls escolti i critiquen els reiterats “anuncis unilaterals” de l’executiu català en aquest territori i reclamen que es deixi d’apostar per un model de mobilitat basat en el centralisme.

La reclamació arriba després que la Generalitat anunciés que unirà el centre de Barcelona amb l’aeroport català a través de la nova línia que està construint Adif i que explotarà Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i que això es fes “sense informar el territori”.

Matí de retards a rodalies

Una avaria al sistema de senyalització d’Adif a l’estació de Montcada Bifurcació ahir a primera hora del matí va provocar retards que van arribar als 60 minuts a les línies R3, R4 i R7 de rodalies. Un cop reparada l’avaria, es van mantenir encara durant unes hores els retards acumulats, que van afectar també trens de l’R1 que circulen pel mateix túnel d’accés a Barcelona.

Tarragona vol millores al servei ferroviari

La reorganització del servei ferroviari a partir de l’entrada en servei dilluns de la variant de Vandellòs del corredor mediterrani ha provocar descontentament al territori. L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, s’ha mostrat indignat per la pèrdua de trens i freqüències horàries i critica que Renfe no ha tingut en compte les demandes de la ciutat, que es quedarà sense trens Euromed a l’estació urbana i on, a més, les freqüències de la resta de serveis no es milloraran. A aquesta crítica s’hi suma la del delegat del govern a Tarragona, Òscar Peris, que proposa un front comú amb els alcaldes per exigir a Renfe un millor servei ferroviari al Camp de Tarragona. En declaracions a l’agència ACN, el delegat assegura que l’oferta de freqüències i horaris “és insuficient” i deixa el territori en una situació d’“indefensió”. Per això, ha anunciat la intenció de convocar una reunió del pacte per les infraestructures del Camp de Tarragona, que aplega els alcaldes de Tarragona, Reus, Salou, Cambrils i Vila-seca. El delegat creu que la trobada s’ha de fer amb celeritat, si és possible aquest mes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona