Infraestructures i serveis

Interromputs els trens entre Caldes i Girona per foc a la via

La crema de pneumàtics va fer tallar la circulació tot el matí i va afectar uns 6.000 viatgers, segons Renfe

La circulació ferroviària entre Girona i Caldes de Malavella va estar interrompuda ahir tot el matí fins al migdia pels danys que va provocar a la catenària l’incendi que hi va haver de matinada d’uns pneumàtics a les vies. La crema intencionada va afectar els trens de les línies R11 i RG1. Per minimitzar les afectacions als viatgers que tenien previst agafar el tren, es va oferir un servei alternatiu per carretera amb autobusos entre Girona i Caldes de Malavella. D’altra banda, alguns viatgers que tenien previst anar a Barcelona des de Girona van poder fer el trajecte amb trens d’alta velocitat i guanyar temps. La incidència va afectar uns 6.000 viatgers, segons Renfe. A banda de reparar la catenària, els tècnics també van haver de retirar les fustes malmeses per les flames.

D’altra banda, un despreniment de pedres entre Ripoll i Sant Quirze de Besora va interrompre ahir al matí la circulació de trens i va afectar la línia R3. Es va oferir un servei alternatiu entre les dues estacions fins que al migdia va quedar resolta la incidència, que també va provocar retards al tram de línia entre les estacions de Vic i Barcelona.

Reclamació d’un “front comú”

El president de la Cambra de Reus, Jordi Just, va demanar ahir un front comú al territori davant el “desgavell” ferroviari que, al seu parer, ha comportat la posada en servei de la variant de Vandellòs del corredor mediterrani. Just va insistir que cal potenciar les infraestructures per millorar la competitivitat de les empreses i per donar un bon servei als 350.000 habitants de la zona. Va reclamar la construcció de l’estació intermodal al sud de l’aeroport de Reus. També va lamentar que gran part de la nova variant s’hagi configurat en ample ibèric i no europeu i va denunciar l’estat “de vergonya” de la línia R15 cap a Riba-roja, on va dir que els trens no poden circular a una velocitat adequada pel risc de descarrilament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona