Infraestructures i serveis

El Parlament demana aturar tota ampliació d’El Prat que causi un “augment il·limitat” de viatgers i impacte ambiental

El punt de la proposta de resolució tira endavant amb els vots favorables de tots els partits excepte Ciutadans

La Comissió de Territori del Parlament ha instat el Govern a demanar al Ministeri de Foment que no tramiti qualsevol projecte d’ampliació de l’aeroport de Barcelona – El Prat que impliqui un “augment il·limitat” de passatgers i del trànsit aeri o que provoqui un impacte sobre el medi natural o la biodiversitat de l’entorn del delta del Llobregat.

Aquest primer punt de la proposta de resolució, presentada pel grup de Catalunya en Comú Podem, ha tirat endavant amb els vots favorables de tots els partits excepte Ciutadans. La resta de punts s’han aprovat per unanimitat.

El Parlament també ha instat l’executiu català a iniciar “de forma urgent” els treballs per crear un “sistema aeroportuari català” que doni resposta a tot el territori.

Així mateix, la Comissió de Territori ha proposat fer les gestions necessàries per iniciar els treballs per millorar la connectivitat amb transport públic dels aeroports de Reus, Girona i El Prat. Per últim, el Parlament ha plantejat que el Govern insti el Ministeri de Foment a revisar en els pròxims sis mesos el Pla Director Urbanístic de l’Aeroport d’El Prat de manera consensuada amb els ajuntaments i la Generalitat per donar una resposta a les necessitats actuals.

“No es pot ampliar més l’aeroport sense comprometre el delicat equilibri territorial i ambiental assolit”, ha reconegut el portaveu de Catalunya en Comú Podem a la Comissió de Territori, David Cid. El diputat ha advertit que ampliar la llargada de la tercera pista “destruiria” un espai natural “únic”, vulneraria el dret de la ciutadania a gaudir d’un litoral recuperat i tindria importants impactes ambientals tant en l’àmbit del nivell d’emissions de diòxid de carboni com de la contaminació acústica.

En els últims mesos, AENA ha posat sobre la taula la possibilitat d’ampliar la pista mar de l’aeroport en uns 500 metres cap a l’est i envair la zona de la Ricarda, protegida per la Xarxa Natura 2000. El president de l’operador aeroportuari, Maurici Lucena, ha admès que aquest procés té “inconvenients” però s’ha compromès a multiplicar per cinc les compensacions mediambientals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Acord a Banyoles per frenar el canvi climàtic

Banyoles

El Suprem avala el pas per Can Juncadella, a Lloret

lloret de mar
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

La calor anirà a més

Barcelona

SOS Costa Brava farà pressió als ajuntaments per protegir el litoral

pals

Tanquen l’accés a les gorgues de Canet d’Adri per massificació i incivisme

canet d’adri

El Consell del Gironès projectarà la comissaria de Santa Eugènia

girona
PERE CALVET
PRESIDENT DE LA UNIÓ INTERNACIONAL DE TRANSPORT PÚBLIC (UITP) I DIRECTOR GENERAL DE FERROCARRILS DE LA GENERALITAT (FGC)

“El transport públic és un espai segur”

barcelona

Xarxa d’aigua a Sant Iscle després de 37 anys

Sant Feliu de Pallerols
Calonge vol  crear incentius fiscals  i econòmics

Calonge vol crear incentius fiscals i econòmics

calonge i sant antoni