Infraestructures i serveis

Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

Tots els agents implicats debatran les alternatives al projecte inicial

Una taula de treball formada per tots els agents implicats va reunir-se ahir per primer vegada per debatre les alternatives a la línia de 400 kV entre Vic i Bescanó i la subestació de Riudarenes i el posterior desplegament de la xarxa de distribució. En la reunió hi van participar Generalitat de Catalunya, l’administració general de l’Estat, els ajuntaments de Riudarenes, Vidreres, Maçanet de la Selva, Santa Coloma de Farners, Sils i Vilobí d’Onyar, el Consell Comarcal de la Selva, la Diputació de Girona, Red Eléctrica de España i Endesa.

A partir d’ara, s’aniran compartint les possibilitats i les limitacions tècniques que presenten les alternatives proposades amb l’objectiu d’identificar la que ofereixi més prestacions i menys impacte ambiental. Aquesta línia aèria es va projectar el 2006 per atendre la demanda creixent de la zona i la línia de tren d’alta velocitat, però va aixecar l’oposició d’institucions i entitats locals per l’impacte sobre l’entorn.

A petició de la Generalitat, que el 2018 va emetre un informe desfavorable sobre aquest projecte perquè considera que hi ha solucions tècniques més adequades, el Col·legi d’Enginyers Industrials va concloure que era necessari donar resposta a les necessitats plantejades i va proposar fins a sis solucions alternatives al projecte inicial. Des del 2018, però, la Generalitat ja no disposa de competència en matèria de tramitació d’aquestes infraestructures, ja que l’Estat va denunciar el conveni que tenia amb la Generalitat perquè assumís aquesta labor. Joaquim Ferrer, secretari d’Empresa i Competitivitat, ha exigit la restitució del conveni: “Atorga a la Generalitat facultats per exercir la mediació i millorar els projectes inicials pel que fa a la seva afectació sobre el territori i les persones.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Figueres xifra en 144 milions d’euros “el cost de posar la ciutat al dia”

Figueres
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Més núvols

Barcelona

Adif acabarà al novembre el pont de la Tordera i els trens tornar a circular a final d’any

blanes/malgrat de Mar

Nova àrea de benvinguda al parc natural, a Setcases

Setcases

Republicans de Calonge es trenca en dues parts

Calonge i Sant Antoni

Endesa deixa el nucli de Vall-llobrega tres mesos sense corrent

Vall-llobrega

El ramal de la C-32, “la millor opció”

LLORET DE MAR / bLANES

La Diputació reclama a l’Estat més autonomia financera davant la Covid

girona

Netegen trams del Fluvià embossats pel ‘Glòrià’

sant pere pescador