Infraestructures i serveis

La Cambra reclama a Aena que no retardi per la pandèmia les inversions a l’aeroport de Barcelona

L’organització veu “necessària” la construcció d’una terminal satèl·lit i ampliar la tercera pista

La Cambra de Barcelona ha reclamat aquest dimecres que Aena mantinguin el calendari de les inversions en relacionades amb la connectivitat i l’ampliació de l’aeroport del Prat després que l’operador anunciés al juny que tenia previst retardar les seves actuacions a causa de la crisi sanitària.

A través d’un comunicat, l’organització creu que la situació actual presenta “una oportunitat” per dur a terme una sèrie de millores que són “necessàries” i que tindrien “menors afectacions respecte a un moment de plena recuperació”.

Aquestes actuacions passen per la construcció d’una nova terminal satèl·lit, que permetria incrementar la capacitat de l’aeroport i l’ampliació de la tercera pista, per acollir més vols intercontinentals.

Per la Cambra, “és important transmetre aquest missatge” perquè Aena ha de redactar pròximament el Document de Regulació Aeroportuària (DORA), que definirà les actuacions per al període 2022-2026. Entre les accions més destacades, Aena ja té previst realitzar una inversió de 5.000 milions d’euros als aeroports de Barcelona i Madrid.

Per l’organització, “cal treballar perquè l’aeroport del Prat creixi segons un escenari de creixement qualitatiu mig/alt i esdevingui un ’hub’ de companyia de llarg recorregut, que mantingui el seu domini com a principal aeroport en nombre de connexions intraeuropees”. En paral·lel, la Cambra creu que els aeroports de Girona, Reus, Sabadell i Lleida han d’aportar valor afegit en àmbits d’especialització, formació i suport.

A més, la Cambra esmenta el projecte de la ciutat aeroportuària, que ha de funcionar com un centre de serveis i negocis que incorpori totes les necessitats del sector aeronàutic. En aquest sentit, apunta que “caldria assegurar l’inici de la seva construcció perquè el seu desenvolupament serà previsiblement gradual i lent”. Finalment, la Cambra remarca la importància de completar l’arribada del servei de Rodalies a la Terminal 1.

En el mateix comunicat, la Cambra afirma que la seva aposta passa per una xarxa d’infraestructures “descentralitzada i interconnectada”. És per això que demana connectar els aeroports de Girona i Reus amb el de Barcelona aprofitant la línia d’alta velocitat.

L’entitat també reivindica que l’aeroport de Sabadell necessita “una actualització de les seves infraestructures i millora de serveis” per “seguir sent un referent de l’aviació en general”. Per la Cambra, totes les propostes “no només contribuirien a la recuperació econòmica, sinó que també suposarien un impuls al desenvolupament de futur”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona