Infraestructures i serveis

Primer pas per recuperar l’antic carrilet de l’estany Gento

FGC enceta els tràmits per a la creació del Tren dels Cims per a la reactivació turística a la Vall Fosca

La via excursionista que uneix l’estany Gento amb l’estació superior de la central de Capdella, a la Vall Fosca, i que segueix el recorregut de l’antic carrilet podria convertir-se en el traçat del Tren dels Cims. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha posat a licitació els serveis d’assistència tècnica per a la redacció de l’avantprojecte del Tren dels Cims. El document definirà tècnicament les actuacions necessàries per instal·lar una línia de tren turístic que uneixi el telefèric de Sallent i l’estany Gento amb l’edifici de la Cambra d’Aigües de Cabdella, seguint l’antiga traça i algunes infraestructures de l’antic carrilet de l’estany Gento.

L’avantprojecte estudiarà totes les actuacions necessàries per a la implantació de la nova infraestructura, com són l’adequació de la plataforma ferroviària existent, la definició de la tipologia de via i el seu traçat, el condicionament de murs i túnels existents i la implantació d’estacions, edificis auxiliars i instal·lacions associades al traçat. L’octubre s’acaba el termini per a la presentació d’ofertes i els treballs de redacció tenen una durada prevista de sis mesos.

El carrilet de l’estany Gento es va construir l’any 1911 per transportar materials per a la construcció de la central hidroelèctrica de Capdella i el sistema de canalitzacions que comuniquen els estanys la zona. El traçat, situat dins el municipi de la Torre de Capdella, té 5,5 km i actualment està en desús. Amb aquesta actuació, FGC vol contribuir a l’equilibri territorial i al desenvolupament de l’activitat turística al Pallars Jussà, pròxima al parc nacional d’Aigüestortes, incidir en el desenvolupament de les àrees de muntanya i promoure el seu impuls econòmic.

LA XIFRA

5,5
quilòmetres
té el traçat que uneix l’estany Gento amb l’estació superior de la central de Capdella.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona