Infraestructures i serveis

Figueres negocia la gestió de l’N-II urbana i analitza el cost del seu manteniment

L’Ajuntament considera que l’enllaç fins a Vilamalla i la sortida cap al nord no l’hauria de gestionar Figueres

Demana a l’Estat una rotonda abans de cedir-la

L’Ajuntament de Figueres afronta la negociació per assumir la gestió del tram urbà de l’antiga N-II amb una nova estratègia. Al principi d’aquest nou mandat, fa poc més d’any i mig, el nou govern va marcar les seves diferències amb l’antic plantejament del Marta Felip anunciant que calia analitzar l’assumpció de la gestió de l’antiga N-II donat que no veien clar poder assumir el cost del manteniment, un dubte que ja havia apuntat Jordi Masquef en els mesos que va exercir d’alcalde. Per això, després d’un primer contacte amb el ministeri, el govern quadripartit no hi va insistir més fins fa poques setmanes.

Dels últims contactes fets amb el govern espanyol s’ha conclòs que cal efectuar un estudi per analitzar i establir l’estat dels béns i efectuar un estat de costos de manteniment per avaluar i sospesar el cost del traspàs en un futur. Ara mateix no existeix cap informe que estableixi què pertany a l’Estat i què a l’Ajuntament en aquest tram ni tampoc quan dedica l’Estat a aquest tram urbà per al manteniment. L’acord entre el govern espanyol i l’Ajuntament ha establert que sigui el consistori el que assumeix aquest estudi.

El segon plantejament és l’actuació de l’Estat abans no entreguin la gestió. L’Ajuntament de Figueres reclama que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana faci el mateix que va fer Foment amb Girona abans d’entregar-li la gestió, que va ser millorar l’accés a la ciutat pel nord assumint la reforma de l’entrada per la Devesa. Figueres posa ara sobre la taula la construcció d’una rotonda a l’altura de la pujada al Castell per facilitar el gir a l’esquerre en direcció al nord.

El tercer plantejament posat sobre la taula és la voluntat de l’Ajuntament de Figueres de gestionar només el tram urbà de la l’antiga N-II, evitant haver d’assumir el tram del Motel a Hostalets de Llers i de la gasolinera del sud fins a Vilamalla.

L’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, va manifestar que la recepció de l’N-II és “important” per a la ciutat: “La negociació se centra en tot el que no és tram urbà, que considerem que és l’Estat el que se n’ha de fer càrrec”, explica Lladó, que afirma que la cessió del tram urbà permetria a l’Ajuntament gestionar-lo i desenvolupar-lo en un aspecte urbanístic: “Nosaltres no ens hem de fer càrrec d’una carretera.” Els últims contactes de l’Ajuntament per a aquest tema s’han fet amb el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Sergio Vázquez. Aquesta última conversa va ser qualificada des de Figueres com a prou satisfactòria.

LA FRASE

Nosaltres hem d’assumir el tram urbà, no té cap sentit que ens fem càrrec d’una carretera
ç
Agnès Lladó
ALCALDESSA DE FIGUERES


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Calonge permet tornar a edificar a Mas Pere

calonge i sant antoni

Pèrdua de personal interí al Consell de l’Alt Empordà

Figueres

Cassà lloga la sala La Coma a Caixabank

cassà de la selva

Les obres de millora a l’Arrabassada es faran l’estiu vinent

barcelona

Les primeres proves pilot de la T-Mobilitat seran a finals de juny

Barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Pluja feble

Barcelona

Palamós defensa els interins a la policia local

palamós

La seu del Parc del Cap de Creus, aviat cap a Vilajuïga

Vilajuïga

Recreació en 3-D de l’afectació de la variant nord d’Olot

Olot