Infraestructures i serveis

Fer subterrània part de la línia de tren a Manresa val entre 40 i 60 milions

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) preveu invertir entre 40 i 60 milions d’euros a Manresa per a l’ampliació i la integració urbana de la línia Llobregat-Anoia a la ciutat. La proposta implica fer subterrània la línia entre l’estació de Manresa-Alta i Manresa-Baixador i allargar la línia actual uns 500 metres, fins a l’entorn de la plaça Espanya o de la plaça Font de les Oques. Així, la línia arribarà més a prop del centre de la ciutat i de punts estratègics com el CAP Bages. El projecte també preveu l’enderrocament de l’estació de Manresa-Baixador i la reurbanització. La previsió és que les obres comencin el 2023 i acabin el 2025, amb una durada d’uns tres anys.

Ahir, la taula de territori, liderada per la Cambra de Comerç de Manresa, va reclamar que el projecte no limiti el creixement del tren a la comarca. “Cal fer un estudi ampli perquè les obres no limitin possibilitats”, va insistir el secretari del Col·legi d’Arquitectes a la Catalunya Central, Enric Masana. La CUP, per la seva banda, demana que no se centri la mirada només en Manresa i que s’aprofiti aquesta inversió per recuperar el projecte de tren comarcal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona