Infraestructures i serveis

Els ecologistes ja preparen una gran manifestació per al mes de setembre

Els comuns mostren recel envers l’acord entre governs

Foment i la Cambra reaccionen amb satisfacció

Janet Sanz expressa “perplexitat institucional”

“No podem confiar en la Unió Europea, perquè penseu que l’antiga ampliació encara està en procediment d’infracció. Fa entre 10 i 15 anys que estan pendents les compensacions anteriors”, assegura la portaveu de la plataforma Zeroport, Maria Garcia, d’Ecologistes en Acció, que alerta que ampliar l’aeroport vol dir ampliar un 30% les emissions contaminants en un moment de crisi climàtica. “Aquest projecte no té cap viabilitat, és totalment insostenible i no respon a la realitat, perquè ve una crisi de l’aviació que durarà molts anys. Això és un projecte especulatiu darrere del qual hi ha Aena, on hi ha grans grups inversors internacionals que no paguen impostos aquí”, diu Maria Garcia. Aquesta activista assegura que el delta del Llobregat és un regulador hídric de tota l’àrea metropolitana i res en compensa la destrossa, i lamenta que el govern català i l’Estat no acordin inversions per a Rodalies o el transport públic. Els ecologistes recorden que, en una situació de crisi social i de canvi climàtic, apostar per ampliar l’aeroport és una irresponsabilitat que només respon a interessos privats dels grans capitals. Els ecologistes anunciaran avui una gran manifestació en contra d’aquest projecte el 19 de setembre a Barcelona.

En el mateix to crític que els ecologistes es va pronunciar la CUP, que va qualificar l’acord de l’ampliació d’“atemptat ecològic”. Els comuns, a través del diputat David Cid, van criticar l’acord, que, segons el seu criteri, “no és un acord, perquè no se sap què passa amb la tercera pista ni amb la Ricarda”.

La valoració dels cupaires i els comuns no té res a veure amb la que va fer el PSC a través de la diputada Alícia Romero, que va parlar de “magnífica notícia”, i alhora va aprofitar per subratllar que l’acord és “fruit del diàleg”. També escombrant cap al seu terreny va reaccionar Junts per Catalunya, que a través d’una nota va atribuir el mèrit de l’acord al vicepresident Jordi Puigneró, de qui van dir que havia “liderat” la negociació amb l’administració espanyola.

En l’àmbit institucional, la satisfacció també va ser plena a la patronal Foment, que a través del seu president, Josep Sánchez Llibre, va subratllar que es tracta d’una reivindicació del conjunt de la societat catalana. La Cambra de Comerç també va aplaudir l’acord i va subratllar que es busca la mínima afectació per a l’estany de la Ricarda.

Molt dura va ser la reacció de la tinenta d’alcaldia de Barcelona Janet Sanz, que va parlar de “perplexitat institucional” i falta de respecte a la taula catalana que ha de debatre sobre el tema. Va retreure a Puigneró haver “comprat” la proposta d’Aena i va interpel·lar ERC perquè es manifesti sobre l’acord.

Per la seva banda, l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, va acusar el govern de la Generalitat de “deslleialtat”, així com d’haver “cedit al xantatge”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona