Infraestructures

Rodalies guanya connexió amb el metro a Meridiana

Diumenge es posa en marxa la nova estació que connecta les rodalies del Vallès, Manresa, Vilafranca i Vic amb el metro de Barcelona, Badalona i Santa Coloma

Hereu recorda que l'estació ha de portar amb l'L9 a l'aeroport

Barcelona estrenarà diumenge una nova estació de Rodalies de Catalunya que millora les connexions del Vallès, Manresa, Vilafranca del Penedès i Vic amb l'L5 que recorre l'Eixample de Barcelona i l'L9/L10, que porten a Badalona i Santa Coloma de Gramenet. Entre el Vallès i les ciutats del Barcelonès nord serà la via més ràpida per als usuaris del transport ferroviari. La part negativa és que suposarà un petit retard en el recorregut per als usuaris que tinguin la destinació final a Plaça de Catalunya, ja que tindran una parada més entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf: el temps que tarda el tren a parar i tornar a arrencar. A partir de dilluns, passaran per la nova estació prop de 120.000 usuaris cada dia, després d'una obra que va suposar demolir l'antic túnel de rodalies sota la Meridiana per fer la nova caixa de l'estació i les connexions amb les línies de metro. Aquesta nova estació de rodalies de Sagrera-Meridiana també serà, amb l'L9/L10 de metro, en el futur, l'accés més ràpid a l'aeroport i a la Zona Franca per als usuaris de les línies de rodalies de l'interior: R3 de Puigcerdà i Vic, R4 de Vilafranca i Manresa, R7 de Martorell i Cerdanyola i R12 de Lleida i Manresa. Per aquesta raó, i tenint en compte les previsions d'alentiment de l'L9/L10 fetes per la Generalitat, l'alcalde Hereu va demanar ahir al conseller Recoder que “no es pari” l'obra. Ningú ha dit que es pararà, però sí que s'alentirà per reduir el dèficit de la construcció del tram central entre la Sagrera i la Zona Universitària. Ho va fer en l'acte inaugural presidit pel ministre Blanco i el mateix conseller de Territori de la Generalitat. Recoder va voler aprofitar el seu primer acte públic amb el ministre i el president d'Adif a rodalies avisant que les avaries a la xarxa continuen de manera regular. El conseller es referia a una avaria de senyalització que va afectar la línia del Garraf al matí i el mateix dia que s'inaugurava la nova estació. Recoder admet que la fiabilitat de Rodalies ha millorat força des de les “llargues jornades de caos” que es van patir els anys 2006 i 2007 durant la construcció del túnel del tren d'alta velocitat (TAV) fins a Sants. Però també vol recordar que Rodalies de Catalunya encara no ha recuperat avui els milers de passatgers que va perdre des d'aquell moment. Diu que és “conscient de la feina que s'ha fet aquests darrers anys, però també de la que queda per fer”, i demana consens amb el govern de Madrid respecte de les decisions que afecten el servei. Recoder insistia a Blanco que la Generalitat no es pot limitar a tenir poder de decisió sobre els horaris i les freqüències de pas dels trens de rodalies, sinó que ha de tenir capacitat de decisió i control sobre les obres que fa a la infraestructura l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) del ministeri. Per la seva part, Blanco admet que l'aposta inversora del govern de l'Estat a Rodalies de Catalunya va arribar tard, però també reivindica que el seu govern la fa d'un volum “sense precedents”. En això tothom diu el que li interessa políticament, i Recoder explicava, la vigília al Parlament, que Foment només ha invertit 306 dels 4.000 milions previstos per a rodalies fins al 2015. Blanco va anunciar també que, al maig, es posarà en marxa el nou intercanviador ferroviari de Sabadell Nord.

Reconec que és una aposta tardana, però també sense precedents, la que fa l'Estat a Rodalies de Catalunya
José Blanco
ministre de foment
Demano al govern que no es pari la línia L9. Hem fet un gran esforç als dos extrems de la línia i ara toca unir-los
Jordi Hereu
alcalde de barcelona
Aquest govern aspira no només a posar els horaris dels trens, sinó a tenir un major control del servei i de les obres
Lluís Recoder
conseller de territori
Ja no tenim les llargues jornades de caos del 2006 i 2007 a rodalies. Sóc conscient de la feina que s'ha fet però també de la que queda per fer


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona