Infraestructures

Comencen tres anys d'obres per fer realitat la reclamada variant de l'Aldea

La subdelegada evita parlar de peatges i es mostra confiada a complir o escurçar els terminis

Les màquines ja han començat a desbrossar i aplanar alguns punts dels terrenys per on ha de passar la variant de la carretera N-340 a l'Aldea. On es veu més clar aquest inici d'obres és a la baixada del pont de l'N-340 sobre el riu Ebre, on ha d'anar una de les tres grans rotondes de connexió d'aquesta variant. I aquí fou precisament on ahir va fer una visita d'obres la subdelegada del govern a Tarragona, Teresa Pallarés. «És una obra llargament reivindicada i molt esperada», va dir Pallarés, que es va mostrar confiada que es complisquen els terminis d'execució, establerts en tres anys, i a fer tot el possible per escurçar-los. L'alcalde de l'Aldea, Dani Andreu, va titllar el dia d'ahir d'«històric». «Quan acaben aquestes obres l'Aldea deixarà de ser un poble estroncat per una carretera que li impedix créixer amb normalitat», va dir tot recordant que en els últims trenta anys en els tres quilòmetres de nucli urbà que recorre la carretera hi ha hagut uns cinquanta accidents mortals.

Tant Pallarés com Andreu van evitar parlar de la promesa bonificació dels peatges de l'AP-7 entre l'Ampolla i Amposta. «Avui l'important és dir que les obres han començat», van argumentar, però el cert és que aquestes obres agreujaran encara més els problemes de saturació i de col·lapse que ja patix aquest tram de l'N-340. Tot i que es va anunciar fa més d'un any, l'únic que se sap és que aquesta bonificació l'estan negociant Generalitat i Estat, serà de 16,7 milions per als tres anys que duren les obres i es finançarà d'acord amb la disposició tercera de l'Estatut.

Vuit quilòmetres i 26,2 milions

El Ministeri de Foment va adjudicar la variant de l'Aldea fa vuit mesos a l'empresa Construcciones Sánchez-Domínguez-Sando per 26,2 milions d'euros. Es tracta d'un tram de 8,3 quilòmetres que començarà a la sortida del pont de l'N-340 sobre el riu Ebre i que acabarà ja dins del terme de Camarles. La variant inclou tres grans connexions –dues al principi i al final i una tercera per enllaçar amb l'autopista AP-7 que donarà també accés a l'empresa Dapsa–. Tindrà un carril per sentit amb una calçada de set metres d'amplada i dos vorals de 2,5 metres cadascun. Es tracta d'una obra molt reivindicada pels veïns de l'Aldea per la perillositat que representa i pel volum de trànsit –uns 15.000 vehicles diaris– que suporta. L'estiu passat es van convocar diverses mobilitzacions per reclamar que comencessen les obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona