Infraestructures

infraestructures

La Generalitat afirma que no té notícies de l'enllaç de l'N-II i la C-35 des del 2008

Diu que no ha rebut cap petició de Foment per replantejar el projecte

Atribueix l'escurçament del tram de Sils-Maçanet a la reducció de costos

La Generalitat va negar ahir cap responsabilitat en l'escurçament del tram de desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet. A més, va mostrar també la seva sorpresa pel fet que ara el Ministeri de Foment hagi enviat als ajuntaments un estudi informatiu amb gairebé la meitat dels 4,6 quilòmetres projectats inicialment. El document de Foment va només des del restaurant La Granota fins just abans de l'enllaç amb la C-35 i el peatge de l'AP-7 de Maçanet, i descarta el tram fins a la Torre de Cartellà, a Maçanet, on precisament el 2008 ja s'havien començat les obres. Entre els motius que es comentaven entre els alcaldes per justificar aquesta decisió, hi havia una possible manca d'acord sobre la manera com ha de ser aquest enllaç. Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat van assegurar ahir que la conselleria no ha tingut des del 2008 cap coneixement sobre el projecte, i que Foment no els ha tramitat cap projecte ni els ha fet arribar cap intenció de reunir-s'hi per acordar l'enllaç.

De fet, el projecte del tram Sils-Maçanet es va posar a licitació el 2006, i el 2008 van començar les obres. Aleshores, es va modificar el projecte per reduir costos i es van fer canvis en l'enllaç amb la C-35 i el peatge. La Generalitat hi va fer al·legacions perquè s'havien minimitzat alguns aspectes importants que deixaven incomplet aquest nus de comunicacions. Després, la constructora va aturar els treballs i va renunciar al projecte, i des d'aleshores la conselleria no ha tingut coneixement de cap novetat en relació amb aquest desdoblament.

Problema pressupostari

Aquesta és la cronologia dels fets que relata la Generalitat. Per això, atribueixen la retallada en el quilometratge del tram Sils-Maçanet a problemes pressupostaris i a la voluntat de reduir despeses. L'enllaç és el punt més complex i més car de l'obra, ja que significa redissenyar un nus de comunicacions on coincideixen diverses carreteres. A més, Territori i Sostenibilitat ha apuntat que futurs projectes viaris en aquest entorn no tindrien cap incidència en l'enllaç, de manera que aquesta no pot ser cap excusa per frenar l'obra. El desdoblament de l'N-II del tram Sils-Maçanet estava previst començar-lo l'any vinent.

LA DATA

2008
És l'any
que es va modificar el projecte i l'enllaç i quan la constructora va començar i després abandonar les obres.

Es manté el #novullpagar

La campanya #novullpagar, que s'ha engegat a través de les xarxes socials per protestar contra la discriminació a Catalunya respecte a l'Estat en les vies de peatge continua activa. A internet continuen apareixent vídeos de conductors que fan aquest acte de protesta en diverses autopistes. En un cas, es veu com en un peatge totalment automàtic el conductor crida “no vull pagar” fins que li obren la barrera. En altres casos que els usuaris han anat explicant via xarxes socials, els operaris dels peatges els han retingut a les barreres o han demanat la presència dels Mossos d'Esquadra. Per exemple, un conductor explica que va estar retingut al peatge de Figueres Sud durant una hora i quart. En tots els casos, al final els conductors han pogut passar a canvi de donar les dades del vehicle a la concessionària perquè pugui cursar la denúncia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona