Foment garanteix que obrirà l'autovia de Montblanc a finals del 2012

El ministeri ja ha aprovat el canvi de traçat per superar la mina dels Tarragonins

Es manté l'última data oficial, que suposava dos anys de retard respecte a la prevista l'any 2005. De fet, fonts properes a Foment creuen que el malestar de l'empresariat tarragoní, expressat en un acte conjunt de totes les patronals, respon més a la demora en l'inici dels treballs que al ritme de les obres. Segons les mateixes fonts, l'avenç de les obres no es veu prou perquè, abans que entri en acció la maquinària pesada, ha calgut fer molta feina bruta: noves canalitzacions de gas i altres serveis que donen cobertura al polígon petroquímic i molts passos subterranis per respectar les servituds de reg entre Constantí i Valls. Segons l'Estat, és ara que l'autovia agafarà embranzida, començant pel desencallament de la primera part (Tarragona-Constantí) del primer tram (Tarragona-el Morell) amb una modificació del traçat –encara ha de sortir publicada al BOE– que farà passar l'autovia més lluny del riu Francolí, reduint l'afectació a la galeria d'aigua dels Tarragonins, que fan servir pagesos de Constantí. Aquest era un dels esculls principals, però també hi ha pendent l'accés directe a l'autovia des del polígon del Morell que reclamen alguns ajuntaments. En aquest punt, Foment ja va rebutjar les al·legacions fetes i descarta fer-hi una altra rotonda, perquè, segons el ministeri, això afectaria la condició de via ràpida de la carretera, però no descarta continuar negociant alguna alternativa.

Pel que fa a l'últim tram (Valls-Montblanc), que també serà l'últim de quedar enllestit, es començaria a fer el túnel del coll de Lilla a principis de l'any que ve, després d'haver tancat un acord que continua pendent de concretar-se sobre l'afectació al nucli de Lilla.

Rebuig al desdoblament de l'N-420 al Priorat

c.g

La Plataforma per la Defensa del Patrimoni Natural del Priorat rebutja que el desdoblament de l'N-420 es plantegi com una qüestió vital per al territori, argumentant que el corredor natural entre el Camp i l'Aragó és tot just l'A-27 cap a Lleida i que el desdoblament només convertiria el Priorat en un escenari de pas enmig d'una lògica de creixement sense fre de «les metròpolis costaneres». «Una millora de les infraestructures té acceptació, però val la pena guanyar cinc minuts i convertir els pobles més propers a la infraestructura en ciutats dormitori?», es pregunta la plataforma, que prefereix «la valorització dels productes agraris de qualitat i el turisme especialitzat».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona