Infraestructures

La nova variant de Sant Martí Vell, acabada a l'agost

La inversió de prop de 800.000 euros de la Diputació s'està executant des de principi d'any i culmina la via fins a Madremanya

Es fa un pont nou i s'eixampla tot el tram de la GIV-6701

La nova variant de Sant Martí Vell i la millora de la carretera des d'aquest municipi fins a Bordils es donaran per acabades al llarg del mes d'agost. Aquesta és la previsió amb què treballen els responsables de carreteres de la Diputació de Girona, l'administració responsable de l'obra.

Es tracta d'un tram d'uns dos quilòmetres i mig de llargada que suposa una inversió de pràcticament 800.000 euros de l'ens provincial. Una de les actuacions més destacades en el tram actual és la construcció d'un pont just al municipi de Sant Martí Vell que permetrà guanyar seguretat als veïns del poble, ja que la carretera discorrerà per fora del poble i evitarà, a més, un parell de revolts pronunciats que hi ha actualment. Des d'allà la via continua per un ramal nou fins a enllaçar amb el traçat actual, que porta fins a Bordils. L'altra actuació important en l'obra de la Diputació és l'eixamplament del tram del traçat que es manté, on pràcticament es dobla per garantir més seguretat. Les obres actuals s'acaben just en el punt on previsiblement passarà la futura variant de Bordils.

Les obres són a càrrec de l'empresa Ferrovial Agroman i van començar al febrer, després d'adjudicar-se a principi d'any. L'empresa va fer una baixa important en el pressupost de licitació, que era d'1,2 milions d'euros.

L'obra suposarà la culminació de la millora d'aquesta via, després de dues actuacions que es van fer ara fa uns anys. La primera intervenció que es va fer va permetre actuar en el tram més perillós, que era des de la sortida de Sant Martí Vell i fins al restaurant de la Riera. Posteriorment, l'any 2010, l'actuació es va centrar en la millora de la via fins al poble de Madremanya i l'encreuament que baixa del santuari dels Àngels. Aquesta actuació va comportar algunes protestes de veïns de la zona que entenien que la nova amplada de la via era exagerada per les necessitats de mobilitat del sector.

LA XIFRA

6
mesos
és el que es preveu que durin els treballs d'aquesta obra, que fa l'empresa Ferrovial Agroman.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona