El govern proposa cobrir parcialment amb pantalles el tram de la C-58 a Ripollet

L'Ajuntament dóna per tancada la comissió que durant sis anys ha treballat per reduir l'impacte d'aquesta via

La proposta va ser presentada a la comissió el 7 de setembre passat per part del secretari de Mobilitat, Manel Nadal; el director general de Carreteres, Jordi Follia, i el subdirector de Planificació i Projectes, Alexandre Sales. Amb aquesta última proposta, la Generalitat descarta finalment fer subterrani el tram de la C-58 que és més pròxim als habitatges i proposa, a canvi, la construcció i instal·lació d'una gran estructura de ferro semicoberta amb plaques de metacrilat. Aquestes pantalles quedarien instal·lades en els dos carrils, tant en direcció a Barcelona com a Manresa, que formen el tram del sud fins a la passarel·la de 300 metres, mentre que el tram de la passarel·la cap al nord, de 150 metres, només s'instal·laran pantalles de metacrilat en el carril que va en direcció a Barcelona.

El projecte també inclou la substitució de l'actual passarel·la per una de nova de 5 metres d'amplada i 26 de llargària, amb una barana de 2 metres d'alçada, també de ferro i metacrilat. A més a més, la construcció d'aquesta la nova barana permetrà salvar el desnivell que actualment existeix des del pont fins al barri.

Finalment, el projecte preveu aprofitar la depressió de 2 metres d'aquest tram de la via per fer-hi un parc dividit en dues terrasses. Aquesta mesura també permetrà reduir l'impacte acústic en els habitatges.

La proposta de la Generalitat no va agradar a tots els membres de la comissió, formada per partits polítics amb representació a l'Ajuntament de Ripollet i entitats agrupades en el fòrum Soterrem l'Autopista. Compromís per Ripollet rebutjava la proposta i també reclamava que es continués insistint per aconseguir que la via fos subterrània. Per aquesta situació i en considerar que el debat no es podia allargar més i que calia trobar solucions al problema que tenen els veïns des de fa més de trenta anys, el PSC i CiU, que governen a l'Ajuntament de Ripollet, van optar per deixar la comissió. Al mateix temps van anunciar que en la sessió plenària que se celebra aquest vespre es portarà a aprovació el tancament de la comissió. A partir d'ara serà el govern municipal el que negociarà amb la conselleria la posada en marxa del projecte en funció de la proposta prèvia presentada per la conselleria. «El nostre objectiu prioritari és solucionar l'impacte d'aquesta via i amb aquesta finalitat continuarem treballant», assegurava l'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, en la roda de premsa per presentar el contingut del ple d'aquest vespre.

Fonts de la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques explicaven ahir que esperen la resposta de l'Ajuntament de Ripollet per encarregar el projecte executiu d'aquesta obra i establir el calendari d'obres. Segons les mateixes fonts, aquesta actuació permetrà reduir l'impacte acústic de la C-58 i s'integra millor en el paisatge. L'elaboració del projecte executiu es realitzarà al llarg del 2010.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.