Infraestructures

Bel reclama que l'estació de Tortosa rebi una part de l'esforç inversor de Rodalies

L'alcalde recorda que l'Ajuntament haurà de costejar els 2,2 milions de la reforma per urbanitzar els terrenys de Renfe

L'alcalde de Tortosa ha rebut amb una certa sensació de greuge l'anunci del pla amb què l'Estat s'ha compromès a millorar la xarxa i les estacions de Rodalies amb una inversió de 4.000 milions. «Ara que s'estan anunciant inversions milionàries a l'àrea metropolitana, caldrà veure quants milions es destinen a millorar el servei ferroviari a les Terres de l'Ebre», va remarcar Ferran Bel. En aquest sentit, l'alcalde va recordar que l'Ajuntament haurà de costejar amb 2,2 milions d'euros de la seua butxaca la reforma de l'estació de trens de Tortosa, d'acord amb el conveni signat entre la ciutat i Adif durant el mandat anterior. Tot i així, l'execució del conveni es troba en via morta, i ara l'Ajuntament i Adif han decidit crear una comissió de seguiment per agilitzar els tràmits, que hauria de poder reunir-se a Tortosa abans de Setmana Santa. De fet, Adif s'ha compromès a executar la seua part de les obres durant el 2009, ja que al marge de reformar l'estació també cal desmantellar les vies i les catenàries en desús, i alçar les andanes, «al setembre i l'octubre es va córrer molt perquè la comissió de Patrimoni aprovés el projecte de reforma de l'estació, i ara es voldria que Adif també fes un esforç», va reiterar l'alcalde. En aquesta línia, Bel va detallar que Adif podria tardar entre sis mesos i un any a retirar totes les infraestructures ferroviàries que no s'utilitzen a l'estació de Tortosa des de l'entrada en funcionament del corredor del Mediterrani, fa més de 10 anys. «Després, caldrà començar el procés de desafecció dels terrenys de Renfe», va afegir-hi l'alcalde: «Però l'Ajuntament aplicarà un procés expropiatori més curt del normal perquè el preu de l'operació ja està pactat.» Segons el conveni que va aprovar-se a l'octubre del 2006, Tortosa havia de pagar un total de 3,9 milions d'euros: 2,6 milions per les obres a l'estació i la reposició dels serveis ferroviaris, i 1,3 milions més per l'expropiació pactada dels terrenys. La previsió de l'Ajuntament és urbanitzar el sector i redissenyar el centre de Tortosa. Bel va explicar que les obres de millora de l'estació seran simultànies als treballs de desmantellament de les vies, i va calcular que la infraestructura actual de l'estació de Tortosa permetrà fer compatibles les diferents obres amb el trànsit ferroviari.

L'aprofitament residencial i comercial dels terrenys de Renfe és un dels projectes més ambiciosos de Tortosa, ja que connectarà els dos eixamples i permetrà construir un pàrquing subterrani amb un miler de places. A més, l'operació posarà fi al mal estat de l'estació i també eliminarà el pas subterrani, amb una nova andana a la capçalera. Adif ja ha instal·lat una nova senyalització, però amb les obres es construirà una nova marquesina i es renovarà el mobiliari urbà.

Els antics magatzems i l'estació de Campredó

GUSTAU MORENO

L'Ajuntament de Tortosa ha demanat permís a Adif per enderrocar els antics magatzems de Renfe, un cop ja ha marxat del recinte de l'estació una empresa de materials de la construcció que utilitzava un dels hangars. A més, l'Ajuntament havia detectat que hi ha gent sense sostre que ocupa els magatzems temporalment; però Adif ha contestat que l'enderrocament dels hangars ha de fer-se amb una empresa especialitzada, ja que també cal desmantellar les vies i les catenàries que entren dins dels edificis. D'altra banda, l'alcalde va explicar que també estan renegociant la cessió de l'estació de Campredó, una qüestió que depèn de Patrimoni de Renfe. Ferran Bel va detallar que encara cal pactar el preu del lloguer, i que han sol·licitat poder disposar dels baixos de l'estació, que ara és la sala de màquines. La voluntat de l'Ajuntament és rehabilitar l'estació i fer-hi un equipament per a Campredó, com la seu de la futura EMD i un casal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona