Infraestructures

S'endarrereix la posada en marxa de la MAT soterrada

La fase de proves, iniciada al desembre i que havia d'acabar al juny, s'allarga almenys fins a finals de setembre

REE afirma que és només per fer moltes proves a causa de la complexitat de la línia

L'engegada definitiva de la línia de molt alta tensió (MAT) s'està allargant més del que estava previst inicialment. Fa temps que els 400 kV circulen per les torres d'alta tensió entre Sentmenat i Bescanó i ara ja fa nou mesos que ho fan també entre Bescanó i Santa Llogaia d'Àlguema, però el tram interfronterer, el que va soterrat des de Santa Llogaia fins a Baixàs, s'està endarrerint. Tot i que va ser inaugurat al so de bombo i platerets per Mariano Rajoy i Manuel Valls al febrer amb la idea que estigués en marxa cap al mes de juny, finalment no es posarà en servei almenys fins a finals de setembre, tres mesos més tard del previst inicialment.

La fase de proves de l'empresa constructora s'està allargant més del previst perquè s'hi han volgut fer assajos tècnics “de moltes possibles situacions futures” arran de la complexitat de la línia, que disposa d'una tecnologia molt avançada. A més, un cop l'empresa entregui l'obra a Inelfe –l'empresa conjunta entre REE i la francesa RTE–, aquesta haurà de fer, al seu torn, la cessió de l'obra a les dues companyies, que també faran els seus propis assajos comercials –cadascuna ja a la seva zona– abans que l'obra entri en servei comercial. Des de REE insisteixen que l'endarreriment en la posada en marxa no és perquè hi hagi hagut cap incidència –ja hi ha hagut molts dies en què ha circulat energia en les dues direccions– sinó no només perquè arran del caràcter innovador de la interconnexió s'hi han volgut fer molts assajos i proves.

Del febrer al setembre

Quan Rajoy i Valls van fer l'aparatosa inauguració oficial de la línia ja es va deixar clar que era un acte “simbòlic” i que el tram soterrat encara estava en proves i no entraria en servei fins al juny. A mitjans de juny, però, fonts de REE van explicar que la fase de proves s'estava allargant perquè es volien fer molts assajos i també formació dels tècnics que han de gestionar-la. El seu calendari de llavors situava l'inici de la comercialització de la línia en l'última setmana de juliol. Finalment però serà bastant després d'aquesta data i ara ja es parla de finals de setembre.

REE sempre ha destacat que el tram soterrat de la MAT és un projecte pioner al món: mai s'havia fet una interconnexió entre estats tan llarga (64,5 km) ni mai s'havia usat un cable tan avançat en corrent continu amb tanta tensió (320 kV) i potència (1.000 megawatts).

LA DATA

20.02.15
És el dia
en què Mariano Rajoy i Manuel Valls van fer la inauguració “simbòlica” de la interconnexió elèctrica.

LES XIFRES

320
kV
és la tensió d'aquest tram de la línia, la més alta del món en corrent continu per sota terra.
64,5
km
té el tram soterrat. Un túnel de 8,5 km separa els 30 km de rases de l'Empordà dels 26 km del Rosselló.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona