Infraestructures

Punt d'inflexió

La previsió és que l'aeroport de Girona toqui fons aquest 2015 amb només 1,8 milions de viatgers i l'any que ve comenci a remuntar

El 2016 ha de marcar un punt d'inflexió a l'aeroport de Girona, en caiguda des del 2008. Les dràstiques retallades de vols de Ryanair –companyia que acapara des de fa una dècada més del 90% dels vols que es fan a Vilobí– han deixat l'aeroport en mínims, sobretot els dos últims anys, en què la companyia ha desplaçat moltes rutes a Barcelona. El 2014 es va tancar amb 2,1 milions de passatgers, la xifra més baixa de l'era Ryanair. Al moment més àlgid, el 2008, s'havien superat els 5,5 milions. Uns 5,5 milions, però, que, com repeteixen les autoritats sempre que se les interroga pel tema, no eren “reals”: molts viatgers tenien com a destinació Barcelona. Fa unes setmanes, el delegat del govern a Girona, Eudald Casadesús, va explicar que un estudi que havien encarregat marcava en 2 milions el llindar perquè el descens de passatgers de l'aeroport no tingui un impacte econòmic negatiu en el territori. I en aquest moment de l'any ja és clar que aquest 2015 no s'hi arribarà. De moment, de gener a juliol hi ha hagut un 17% menys d'usuaris que el 2014, i la previsió per a l'hivern no és gaire millor. Ryanair ja ha anunciat que oferirà una ruta menys que l'hivern passat i tampoc hi haurà Wizz Air Ucraïna, que va plegar a l'abril i era l'única altra companyia que oferia un vol tot l'any. La nova aerolínia gironina Flyinfinity, que ha anunciat que oferirà a partir del setembre dos vols diaris amb Madrid els dies laborables, pot ajudar que la caiguda sigui menor, però els càlculs apunten que la xifra final anual estarà al voltant d'1,8 milions.

Per a l'inici de la remuntada caldrà esperar a la temporada d'estiu del 2016. Amb la consolidació de Flyinfinity i l'arribada de la britànica Jet2.com, però també gràcies a Ryanair. La companyia de baix cost irlandesa ha promès que incrementarà el nombre de vols –a mesura que vagi rebent els avions que té encarregats– i que una part de l'augment serà per a Girona. Sembla lògic que sigui així tenint en compte les dades que està obtenint aquest any a Girona: els seus (pocs) avions van més plens que mai –84% d'ocupació– i queda clar que té camp per créixer. A més, també s'està negociant amb Wizz Air perquè torni. Com deia Casadesús: “Aquest hivern acabarem de tocar fons, però les expectatives per al 2016 fan una altra flaire.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona