Infraestructures

Lloret encarrega un estudi sobre el trànsit a l'estiu

L'Ajuntament, que té el suport del consistori blanenc, considera que les dades que formen part del projecte per allargar la C-32 no són prou objectives perquè es basen en el trànsit del mes de març

L'Ajuntament de Lloret de Mar ha encarregat a una empresa privada un estudi de mobilitat en temporada alta, segons va explicar l'alcalde, Jaume Dulsat (CiU), per tal de tenir dades “com més objectives millor”. L'estudi s'ha demanat després que el projecte per allargar l'autopista C-32 de Blanes fins a Lloret, que ha portat molta polèmica, s'ha aturat, segons va anunciar la Generalitat, en principi fins al mes de gener.

Tant l'Ajuntament de Lloret com el de Blanes veien bé fer un nou estudi de mobilitat a la zona atès que el que forma part de l'actual projecte es va fer un mes de març, que no és ni de bon tros l'època de més flux de vehicles, però la Generalitat no estava disposada a encarregar-lo. “Amb els estudis del Departament de Territori no quadren els temps que hi posen en els trajectes, hem de tenir totes les dades, i per això també necessitem un informe sobre el trànsit en temporada alta”, va explicar Jaume Dulsat. L'informe s'ha encarregat a l'empresa de planificació estratègica i d'infraestructures Mcrit, que ja hi està treballant. “No és el mateix intentar convèncer de la necessitat de l'autopista amb unes dades que amb unes altres, volem tenir les dades més objectives possibles”, diu l'alcalde.

L'alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, (PSC), també veu bé que s'hagi encarregat l'estudi, i entre altres coses el nou informe haurà de determinar amb més precisió on es dirigeixen la majoria dels vehicles que surten de la zona de Tordera. Lupiáñez està convençut que la C-32 ajudarà a descongestionar el trànsit a l'avinguda Vila de Blanes (Gi-682), que transcorre entre les poblacions de Blanes i Lloret, el qual sobretot els mesos d'estiu és extremadament dens. “La Gi- 682 ha de ser una avinguda, i ara és una carretera de trànsit cap a Lloret”, considera.

Un dels moviments d'oposició més vius al perllongament de l'autopista és la Plataforma Aturem la C-32, que organitza actes periòdicament.

LA XIFRA

7,6
km de llargària té el tram que s'ha de construir entre Blanes i Lloret de Mar, segons el projecte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona