Infraestructures

El ramal de la C-32 de Lloret només beneficiaria un 14,41% dels vehicles

Un estudi elaborat per la plataforma Aturem la C-32 durant el mes d'agost conclou que el 85% dels vehicles continuarien per la GI-600 i la GI-682

Els contraris a la C-32 ja tenen més arguments per oposar-se a la construcció del ramal. Ahir van fer públics els resultats de l'estudi de mobilitat que ha encarregat i elaborat la plataforma Aturem la C-32, i segons afirmen, només el 14,41% dels vehicles que accedeixen a Lloret de Mar procedents de la GI-600 (la carretera de Tordera a Blanes) i la GI-682 (de Blanes a Lloret) són potencials usuaris del tram d'ampliació projectat de la C-32. Aquesta dada contrasta amb la xifra del 30% d'usuaris potencials que estimava l'estudi de la Generalitat, fet al mes de març, i basant-se en 1.000 enquestes a conductors.

Aquest seria el tercer estudi que s'encarrega sobre la mobilitat a la zona, després del que ja va fer fa anys la Generalitat quan va projectar el nou ramal, i del que ha encarregat l'Ajuntament de Lloret de Mar amb el suport del consistori de Blanes i del qual encara no se saben els resultats.

Tot un matí de gravació

L'estudi es va fer durant el mes d'agost, enregistrant en vídeo els vehicles que circulaven per la GI-600 en el tram des d'aproximadament on acaba l'autopista ara i fins a Blanes, i els que circulaven per la GI-682 de Blanes a Lloret. Posteriorment es van analitzar un per un els vehicles i es van classificar en tres categories: els que tenen com a destinació Blanes i vénen de Tordera (usuaris no potencials), els que han sortit de Blanes i van a Lloret (per tant, tampoc no serien usuaris del ramal) i els que han coincidit en els dos punts (han estat enregistrats tant al tram des de l'autopista fins a Blanes com després en el tram Blanes-Lloret). Aquests últims són els que l'estudi identifica com a usuaris potencials. L'enregistrament es va fer el 21 d'agost passat (divendres) de les nou del matí a les dues de la tarda.

Utilitzant els valors de les intensitats mitjanes diàries (IMD), el volum estimat de trànsit de les carreteres GI-600 i GI-682 és de 62.439 vehicles un dia d'agost, i l'estudi conclou que només un de cada set d'aquests vehicles podria estar afavorit per la construcció del ramal.

La plataforma Aturem la C-32 considera que els resultats d'aquest estudi mostren que el projecte d'allargament de la C-32 no resoldrà els problemes de mobilitat de la zona i justifica de manera contundent l'aturada del projecte i l'estudi de les alternatives: el desdoblament de la carretera Blanes-Lloret i la construcció de les rondes de circumval·lació d'ambdós municipis.

LA XIFRA

2.112
vehicles
són els que es van enregistrar a l'hora de fer l'estudi, excloent vehicles pesants i ciclomotors.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona