Infraestructures

L'Hospitalet clama per la reforma de l'estació de Bellvitge

Un pla de reforma que supera els set milions no preveu ascensors

El ple reclamarà avui que s'hi millori l'accés

El mes d'agost passat, en ple període de vacances, van saltar les alarmes. El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) publicava la licitació del contracte de la infraestructura afectada per la línia d'alta velocitat entre el Prat i Sants i la remodelació de l'estació de Bellvitge. Un contracte amb un valor estimat de 7,2 milions d'euros del qual no es donaven més explicacions. Semblava que, per fi, arribava una obra reclamada des de fa prop de deu anys per la ciutat, que és la millora de l'accessibilitat de l'estació de Bellvitge. Una estació de la línia 2 de rodalies de Renfe que no té ni escales mecàniques ni ascensors. I que, a més, actua com a pas entre els barris de Bellvitge i el Gornal, separats per les vies del tren i connectats tant pel túnel d'accés al vestíbul com per tres passos per sobre de les vies. De difícil accés per a part de les 5.800 persones que cada dia passen per l'estació, ja sigui per agafar el tren o per anar d'un barri a l'altre. “La previsió era que es fes una estació nova a Bellvitge quan es fessin subterrànies les vies”, diu el tinent d'alcalde de Coordinació i Planificació Estratègica, Francesc Belver. Però aquesta obra està en suspens per manca de diners. “Com a mínim, demanem que es millori l'accessibilitat a l'estació amb la instal·lació d'escales mecàniques i ascensors”, assenyala Belver, que precisa que “teòricament el projecte està fet i pendent d'aprovació”. La sorpresa de l'Ajuntament va ser quan va demanar explicacions a l'Adif sobre l'anunci publicat al BOE que l'obra es refereix només a actuacions sobre les vies i les catenàries i elements de seguretat en el tram entre el Prat i Sants, però que no hi ha ni rastre de la instal·lació d'escales mecàniques ni ascensors que comuniquin el carrer amb el vestíbul, i aquest, amb les andanes. “No diem que no s'hagi d'actuar sobre la seguretat i l'actualització de l'estructura, però no entenem que en un projecte de gairebé vuit milions no s'inclogui la millora de l'accessibilitat”, afirma el regidor.

Per tot plegat, el ple municipal té previst aprovar avui una moció que reclama que, vist l'endarreriment de les vies subterrànies, es millori l'estació i l'accés als ponts amb la col·locació d'ascensors i s'elevin les andanes.

LA FRASE

No entenem que en un projecte de gairebé 8 milions no s'hi incloguin millores en l'accessibilitat
Francesc Belver
Tinent d'alcalde de coordinació i planificació estratègica


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona