Infraestructures

Un 4% més d'usuaris el 2015 a l'aeroport de Perpinyà

L'aeroport nord-català, que va fer l'any passat una campanya per atraure clients gironins coincidint amb el descens de Vilobí, registra la millor xifra de passatgers des de l'any 2011

Creixement de l'aeroport de Perpinyà-Ribesaltes coincidint amb el descens del de Girona. L'aeroport nord-català, que es va marcar com a fita a la primavera atreure nous clients a la demarcació de Girona coincidint amb la davallada de l'aeroport de Vilobí, ha tancat el 2015 amb un augment del 4,14% respecte a l'any anterior. Concretament, ha tingut un total de 368.517 usuaris, 14.645 més que els 353.872 que hi va haver el 2014. És el volum més alt de passatgers a l'aeroport rossellonès des del 2011 (370.565).

Són xifres modestes perquè es tracta d'un aeroport amb una infraestructura molt més modesta que l'aeroport gironí, ja que està concebut per a un màxim de 700.000 passatgers. El seu rècord de viatgers és del 2002, quan va tenir-ne 647.561, però des del 2009 que no s'arriba als 400.000. Després de perdre un 3,5% de viatgers el 2014, els responsables de l'aeroport –de gestió mixta publicoprivada– van veure una oportunitat en la davallada a l'aeroport de Girona. Així, de la mateixa manera que molts usuaris de la Catalunya del Nord es desplaçaven fa uns anys per aprofitar l'oferta de vols que hi havia aquí, es va decidir fer una campanya a Girona per intentar atreure clients cap a l'aeroport de Perpinyà aprofitant, d'una banda, la davallada de l'oferta de Vilobí i, d'una altra banda, la connexió que suposa el TAV. L'objectiu final és arribar a uns 500.000 viatgers.

Ruta a Madrid

El llançament de la campanya a Girona es va fer coincidint amb l'inici per primer cop d'un vol Perpinyà-Madrid. Era una ruta modesta, de només dos vols setmanals (dimecres i diumenge) i durant mig any (de finals d'abril a finals d'octubre), i ha tingut només uns 1.396 viatgers.

De fet, mirant les dades del 2015 es veu que l'aeroport rossellonès no depèn d'una única companyia com a Girona, però sí de dues: Air France –que opera el vol a París, el principal de l'aeroport– i Ryanair –que hi fa tres rutes– acaparen el 88,2% dels viatgers. El vol a París sol ja concentra el 58% dels viatgers (213.941). Pel que fa a les rutes de Ryanair, són a Londres/Stansted, Brussel·les/Charleroi i Birmingham (aquesta última ja no s'ofereix a Girona) i han sumat en total 111.058 usuaris, un 2,8% més que el 2014.

Una de les dades principals és que només una de les onze rutes regulars que s'han ofert aquest 2015 ha perdut viatgers. La resta, o bé eren noves (el cas de Madrid i Eivissa, efectuades per Air Nostrum, filial d'Iberia) o bé han tingut més passatgers que el 2014. Destaquen sobretot els augments superiors al 30% de les dues rutes més importants després de la de París d'Air France i les tres de Ryanair: el vol d'Aer Lingus a Dublín (30,5% fins a 21.492) i el de Volotea a Nantes (36,6% fins a 11.118).

Quants gironins?

Des que va llançar la campanya a Girona a la primavera, l'aeroport rossellonès no ha fet cap estudi per poder quantificar el suposat augment del nombre de viatgers gironins. El cap de màrqueting, Dimitri Sindres, explica que fa dos estius van mesurar quants clients tenien de la Catalunya del Sud en la ruta a París i que eren entre 5 i 15 per cada vol en aparells de capacitat de 72 a 100 seients, però reconeix que no tenen dades d'altres rutes ni tampoc de més recents.

El conseller regional dels Pirineus Orientals i president de l'aeroport de Perpinyà, Marcel Mateu, va fer al juny ja una primera valoració de la campanya gironina dient que l'afluència de gironins s'estava notant però que era difícil constatar-ho amb xifres: “Cada dia se sent més el català a l'aeroport de Perpinyà.” També ja llavors va admetre que el vol a Madrid no estava funcionant “gaire bé”.

LES XIFRES

368.517
passatgers
ha tingut en total l'aeroport de Perpinyà durant l'any 2015. És la seva millor xifra des de l'any 2011.
14.645
viatgers
ha guanyat l'aeroport nord-català el 2015 respecte al 2014, quan en va tenir 353.872.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona