Infraestructures

El Besòs no veu prioritari unir el tramvia per la Diagonal

Badalona i Sant Adrià reconeixen que el projecte seria bo per fer créixer el nombre d'usuaris del Trambesòs

Mantenen que hi ha demandes més urgents, com l'allargament de l'L-1 per Montigalà

Sant Adrià i Badalona celebren la decisió de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, de donar prioritat a l'allargament de la xarxa del tramvia per la Diagonal, un projecte que permetria la unió de les línies de Besòs i Llobregat d'aquest transport públic. Els consistoris reconeixen que el projecte faria guanyar usuaris a les línies T4, T5 i T6 del Trambesòs, que uneixen Badalona i Sant Adrià de Besòs amb Barcelona i “milloraria la connectivitat amb Barcelona”, en paraules de l'alcalde de Sant Adrià, Joan Callau.

L'any passat les tres línies del Besòs, van tenir 8.411.144 passatgers, segons dades facilitades per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). El nombre global d'usuaris del tramvia a Barcelona durant el 2015 pujava a 25,4 milions, una dada que evidencia que les línies del Llobregat tenen molts més usuaris que no pas les del Besòs. La primera línia del Trambesòs es va inaugurar el 2004 amb motiu del Fòrum de les Cultures i va servir per unir l'estació de Sant Adrià amb Glòries. L'any 2007 el tramvia va arribar fins a Badalona i el 2008 es va posar en marxa l'última línia de tramvia del Besòs, la que transcorre per la Rambla de la Mina.

Trencar l'aïllament

En la Taula de Mobilitat de Badalona, Roger Melcior admet que un dels problemes del Trambesòs és l'“aïllament” de les línies, que no arriben fins al centre de Barcelona. “La prolongació del tramvia per la Diagonal permetria treure més rèdit a les línies del Besòs”, assegura Melcior, que està convençut que aquest projecte faria guanyar viatgers procedents de Badalona i de Sant Adrià. En el mateix sentit s'expressa l'alcalde de Sant Adrià, que destaca la possibilitat d'unir la nova zona universitària del campus del Besòs, que la UPC posarà en marxa al setembre vinent, amb el centre de Barcelona i amb la zona universitària que hi ha a l'altre extrem de la Diagonal. De fet, l'alcaldessa de Barcelona va referir-se aquest projecte fa uns dies durant la visita de final d'obres del campus del Besòs. Colau va parlar de l'oportunitat que ofereix el projecte d'unió de les línies del Besòs i el Llobregat del tramvia per la construcció de la “ciutat metropolitana”, que ella situa més enllà de les fronteres dels municipis.

L'Ajuntament de Badalona comparteix l'interès pel projecte. Tot i així, Oriol Lladó, regidor de Badalona Habitable, explica que la veritable “prioritat social” en el cas de Badalona és l'allargament de l'L1 del metro des del barri del Fondo de Santa Coloma de Gramenet fins a la plaça de Pompeu Fabra de Badalona, on enllaçaria amb l'L2. Aquest projecte ha de permetre l'extensió de la xarxa de metro pels barris de Montigalà, Lloreda i Sant Crist de Badalona i, segons Lladó, “donaria servei a zones densament poblades” i, a més, representaria l'arribada del transport públic subterrani a la zona comercial amb més concentració de grans superfícies del Barcelonès Nord. L'any 2010, l'aleshores secretari per a la Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, va presentar a Badalona l'estudi informatiu del projecte però des d'aquell moment no se n'ha fet cap més concreció.

LA FRASE

L'allargament del tramvia milloraria la connectivitat de Sant Adrià amb Barcelona
Joan Callau
Alcalde de sant adrià de Besòs

LA XIFRA

8,4
milions de viatgers
són els usuaris de les tres línies del Tambesòs l'any passat, amb el títol de transport validat.

LA FRASE

Cal que el tramvia avanci per la façana marítima des de l'estació de tren de Sant Adrià
Oriol Lladó
regidor de l'Àmbit Badalona habitable

L'allargament pel litoral queda pendent

L'allargament pel litoral de tramvia que acaba el recorregut a l'estació de Renfe de Sant Adrià de Besòs és una petició pendent que es fa des del territori. Aquest projecte hauria de permetre comunicar el port de Badalona i el futur Museu del Còmic amb la resta de la xarxa de transport públic metropolità i, segons el regidor de Badalona Habitable, s'ha de tenir en compte en el moment que es faci el planejament de la façana litoral a l'entorn de les Tres Xemeneies, situades en aquest sector,i des de la Teula de la Mobilitat de Badalona, hi estan d'acord. Actualment, per aquest espai només hi ha una línia de bus amb una freqüència de pas de cada vint minuts, però que està infrautilitzada moltes hores del dia.

En el marc de l'última edició de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, representants de CCOO van fer arribar aquesta reivindicació a la plaça de la Vila de Badalona amb un tramvia fet de cartró, per exigir l'arribada del tramvia procedent de Sant Adrià fins a l'estació de Renfe de Badalona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona