Infraestructures

Es retarda fins a l'any 2017 l'entrada en servei dels ferrocarrils a Sabadell

El conseller de Territori, Josep Rull, apunta que aquest any finalitzaran les obres i començarà el període de proves

Els treballs es van iniciar el 2008

Els dubtes que plantejava a finals de 2015 el govern quadripartit de Sabadell sobre l'entrada en funcionament del perllongament dels ferrocarrils a la ciutat aquest 2016, com s'havia anunciat des de la Generalitat, ja s'han esvaït. El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va afirmar ahir en una visita a Sant Cugat del Vallès que les obres finalitzaran aquest any “amb la possibilitat que l'any 2017 entri en servei”. Rull va explicar que es preveu que aquest 2016 es comencin a fer les proves necessàries per la posada en marxa del servei i que la voluntat del departament és que es faci a totes les estacions de cop i no per fases, com en algun moment de tot el procés d'obres també s'havia arribat a apuntar. El conseller, però, va afirmar que s'ha d'acabar de concretar amb l'Ajuntament. El que sí que va deixar clar Rull ahir és que volen repetir “l'èxit de Terrassa” a Sabadell. De fet, la posada en servei de tres noves estacions i quatre quilòmetres de prolongació a Terrassa el mes de juliol passat ha suposat un increment d'un 49% d'usuaris.

El perllongament de la línia S2 dels ferrocarrils suposa una inversió de 430 milions d'euros per crear 4,4 quilòmetres més de vies, quatre estacions noves –una de les quals inclou un intercanviador amb Renfe–, la remodelació d'una cinquena, i la construcció d'unes cotxeres al final del trajecte.

Els treballs van començar el març del 2008 i, inicialment, estava previst que s'allarguessin només durant un període de quatre anys. El 2012, com va passar a Terrassa, van patir una aturada temporal –es van reprendre el mateix any– a causa de problemes de finançament. El que inicialment es va arribar a anomenar el “nou metro urbà de Sabadell” ha estat la principal obra que s'ha fet a la cocapital vallesana en les darreres dècades, però també la que ha generat una ferida urbana més important.

LA XIFRA

8
són
els anys que fa que van començar els treballs per perllongar els ferrocarrils amb 4,4 quilòmetres de vies més.

Aposta pel cotxe elèctric als FGC i a Sant Cugat

El conseller Rull va estrenar ahir del segon punt de recàrrega de vehicles elèctrics als pàrquings d'estacions dels FGC a Sant Cugat, en aquest cas a la de Volpelleres. Se suma als ja instal·lats a Martorell Enllaç, Sant Quirze del Vallès i el que aviat es posarà en funcionament, Igualada. L'alcaldessa, Mercè Conesa, va destacar l'aposta pel vehicle elèctric a la ciutat amb quatre punts de recàrrega i vint vehicles municipals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona