Infraestructures

Territori planteja actuar a la carretera de Bellcaire a Linyola a partir del 2017

L'objectiu és executar una millora integral de la via, amb un pressupost de cinc milions

L'altra opció és reasfaltar-la, amb un cost de 800.000 euros

Les obres de condicionament de la carretera LP-3322 que uneix Bellcaire d'Urgell (Noguera) i Linyola (Pla d'Urgell) podrien iniciar-se l'any 2017. El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, titular de la via, planteja invertir-hi cinc milions d'euros per fer-hi una millora integral. La proposta, que es vol consensuar amb els alcaldes de tots dos municipis, és executar els treballs de forma gradual en un període de tres anys.

Fonts de la conselleria han explicat que damunt la taula també hi ha l'opció de fer una primera actuació de reasfaltatge de la carretera, que tindria un cost d'uns 800.000 euros, i deixar per a més endavant les obres de condicionament, que impliquen eixamplar la calçada actual.

La seva preferència, però, és executar directament els treballs de millora integral de la via, atenent d'aquesta manera la reivindicació històrica del territori, que l'utilitza com a eix principal de comunicació entre la capital de la Noguera i les comarques del Pla d'Urgell, les Garrigues i bona part de les de la demarcació de Tarragona.

La intenció del govern és arribar a un acord amb els ajuntaments de Bellcaire d'Urgell i Linyola, amb l'objectiu –un cop hi hagi el finançament necessari per abordar l'obra– de poder iniciar els treballs el 2017. Les mateixes fonts no descarten que el calendari es pugui avançar, depenent de la capacitat que tingui la Generalitat per aconseguir recursos econòmics.

La carretera que uneix les dues localitats té poc més de 4 quilòmetres de longitud i suporta un elevat volum de trànsit. La falta d'asfaltatge integral de la via en els darrers anys l'ha anat deteriorant fins a arribar a convertir-se, segons els alcaldes, en un “tram de la vergonya”.

L'amplada de la calçada, que és inferior a la del tram entre Linyola i Mollerussa –que es va condicionar l'any 2002, quan es va construir una variant per evitar el pas del trànsit rodat per l'interior del municipi–, també dificulta la circulació dels vehicles.

El febrer passat, els alcaldes de Bellcaire d'Urgell i Linyola van demanar a Territori i Sostenibilitat que iniciés les expropiacions dels terrenys per començar a fer l'eixamplament, almenys, a la zona dels tres ponts.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona