Infraestructures

Tots a l'una per dibuixar la variant de les Preses

Els alcaldes d'Olot, les Preses i la Vall d'en Bas escenifiquen el consens signant un document de mínims

La via tindrà un sol carril per sentit, respectarà l'entorn privilegiat i no serà subterrània

Els alcaldes dels municipis del tram de l'eix de Bracons que falta construir –Olot, les Preses i la Vall d'en Bas– van escenificar ahir la unitat que els cal i que el conseller de Territori, Josep Rull, els ha reclamat per impulsar definitivament la variant de les Preses i completar els accessos al túnel de Bracons. Ho van fer a peu de la travessera urbana de les Preses i acompanyats pel secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i pel director general d'Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores. Ara caldrà que la unitat continuï en la definició d'un traçat que hauria d'estar enllestit abans de final d'aquest any, segons va avançar Font.

Els alcaldes dels tres municipis afectats van coincidir a demanar que l'obra tingui la màxima prioritat i van exposar els punts bàsics que ha de tenir la carretera que es projectarà. Serà d'un sol carril per sentit de circulació, tot i que es manté el doble carril a la variant d'Olot; les dues variants es tractaran com una unitat i la nova carretera serà escrupolosament respectuosa amb els valors agrícoles, paisatgístics i medi ambientals de la plana de les Preses i de la Vall d'en Bas. A més, no serà subterrània, ni amb túnel per la Marboleny, i es mantindrà l'actual prohibició que hi circulin camions de gran tonatge si no tenen com a destí o origen la Garrotxa i Osona.

L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (CiU), va afirmar que no els satisfà del tot que el doble carril d'Olot no tingui continuïtat fins a l'accés a Bracons, però que ho han acceptat per afavorir el consens. A més, ha valorat molt positivament que Ricard Font confirmés que la Generalitat treballa per trobar els diners per fer les dues variants. “La plana de les Preses i d'en Bas és un paisatge magnífic i ningú no el vol tocar, però cal solucionar el tap que ara es fa a les Preses”, va indicar Corominas.

El seu homòleg de la Vall d'en Bas, Lluís Amat (la Vall Plural-AM), va destacar la importància del carril únic per sentit, cosa que assegura que Bracons continuarà sent un eix de connexió intercomarcal i no pas internacional. Segons Amat, també és molt important que es mantingui l'actual giratori d'accés a Bracons i no se'n faci un de grans dimensions com s'havia proposat i que fins que no s'hagi definit la variant de les Preses no serà definitiu el traçat de la d'Olot per no forçar una determinada solució a partir del punt on han de connectar totes dues. “El paisatge és el rostre del territori”, va sentenciar Amat.

L'alcalde de les Preses, Pere Vila (CiU), va insistir en la importància de tractar les dues variants com un concepte, i fins i tot hi va incloure el desdoblament entre Olot i Banyoles.

LA XIFRA

4
actors
té la comissió que crearan els ajuntaments i la Generalitat per treballar junts en el projecte

Dos giratoris provisionals

Ricard Font va beneir amb la seva presència a les Preses el projecte que ha de solucionar, mentre no hi hagi la variant, els col·lapses de trànsit que es produeixen en aquest poble garrotxí sobretot els dies festius. Abans de final d'any es posaran a licitació les obres de construcció de dos giratoris –un a cada extrem de la travessera urbana–, que evitaran els girs a l'esquerra per incrementar la seguretat a la zona; s'eliminaran els semàfors, excepte dos amb polsadors per a vianants, i altres elements menors que han de fer més fluid el trànsit. L'alcalde de les Preses va explicar que ara treballen per trobar la millor solució tècnica per encabir els dos giratoris el màxim d'acostats a cada extrem de la travessera urbana i compensar així els conductors per la prohibició de girar a l'esquerra. El de la Vall d'en Bas va remarcar que es preveuen solucions per blindar la seguretat al barri de Verntallat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona