Infraestructures i serveis

trànsit

El trànsit al tram gratuït de l'AP-7 creix un 7% fins al juny

Amb una mitjana diària de més de 51.700 vehicles, continua augmentant la densitat de circulació entre Fornells i Vilademuls

L'AP-7 nord també registra més vehicles durant aquest primer semestre

El trànsit de vehicles a la ronda de Girona, és a dir, al tram gratuït de l'AP-7, ha continuat creixent durant el primer semestre del 2016, però d'una manera més moderada que com ho va fer a partir del 2013, quan van entrar en funcionament els nous enllaços de Girona oest, Fornells i, el juliol del 2014, Vilademuls. Així, segons dades facilitades per Abertis, de gener a juny han passat per aquesta via un total de 51.746 vehicles, una xifra que respresenta un 7% més que en el mateix període del 2015, mentre que els creixements del 2014 i el 2015 havien estat, respectivament, d'un 25% i un 19%. Dels 51.746 vehicles que hi han passat, la majoria (39.264) eren vehicles lleugers, un 7,8% més que un any abans –en números absoluts, 2.872 vehicles diaris més que en el primer semestre del 2015–, i la resta (12.482) vehicles pesants, també un 4,1% més que el 2015.

Montmeló-la Jonquera

Pel que fa al global de l'AP-7 nord, que és el tram comprès entre Montmeló i la Jonquera, el trànsit també s'ha incrementat en relació amb el 2015, un 4,42%, un increment que també és inferior al que hi havia hagut els anys anteriors. En total, es calcula que hi han passat 41.818 vehicles de mitjana diària –el 2015 se n'havien comptabilitzat 40.046–, dels quals 30.874 eren vehicles lleugers i 10.944 pesants. Les dades també indiquen que, en certa mesura, s'ha estabilitzat el nombre de vehicles pesants que circulen per aquesta via i que es va disparar a partir de l'abril del 2013, quan va entrar en vigència la prohibició de circulació dels camions per l'N-II i es va desviar el trànsit a l'AP-7. A partir del 2013 el creixement del nombre de vehicles pesants per l'AP-7 ha estat constant: 8.671 vehicles en el primer semestre del 2013, 10.174 en el primer semestre del 2014 i 10.581 en el primer semestre del 2015, amb creixements interanuals d'un 17,3% –entre el 2013 i el 2014–, un 4% –entre el 2014 i el 2015– i un 3,4% aquest semestre en relació amb el passat.

LES XIFRES

51.746
vehicles
de mitjana diària van passar pel tram gratuït de l'AP-7 durant el primer semestre del 2016.

LA DATA

26.03.13
Dia
que es va posar en funcionament l'enllaç de Girona oest, el tercer de l'AP-7 a la capital gironina.
7,8%
més
de vehicles lleugers han passat per la ronda de Girona del gener al juny passat.

Un tram que es va estrenar el 2000

El tram gratuït de l'AP-7 al pas per Girona va estrenar-se l'any 2000 entre els dos únics peatges que llavors hi havia a Girona: Girona sud i Girona nord. No va ser fins tretze anys més tard, el 2013, que es va inaugurar el nou enllaç de Girona oest i el de Fornells. El darrer enllaç d'aquesta ronda es va obrir el juliol del 2014, amb el peatge a Vilademuls. En total, 22 quilòmetres de quatre carrils per sentit i on es van invertir 300 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona