Infraestructures i serveis

Infraestructures

El Parlament insta el govern a reclamar el traspàs de la titularitat dels aeroports

Tots els grups han votat a favor de presentar el Pla Estratègic d'Aeroports de Catalunya 2017-2030 l'any vinent

JxSí, la CUP i CSQP han votat aquest dijous una moció que demana al Govern català que reclami al govern espanyol el traspàs de la titularitat dels aeroports del Prat, Girona, Reus i Sabadell a la Generalitat. El text, presentat per Junts pel Sí, també reclama que la gestió d'aquestes infraestructures passi a les mans de la Generalitat, els ajuntaments concernits i els agents econòmics i socials més representatius. El PP, C's i el PSC han votat en contra d'aquest punt. En canvi, tots els grups han votat a favor de presentar l'any que ve el Pla Estratègic d'Aeoroports de Catalunya 2017-2030 i de crear un centre de monitoratge d'aeròdroms i heliports.

El diputat ponent de la moció, Marc Sanglas, de JxSi, ha argumentat que “cal acabar amb els privilegis d'algunes companyies aèries” i ha qualificat el model aeroportuari actual de “caduc i ineficaç” i ha considerat que potencia l'aeroport de “Barajas en detriment d'altres”.

La diputada de CSQP, Hortènsia Grau, ha agraït que Sanglas hagi incorporat dues esmenes: una diu que els ajuntaments on van les instal·lacions elaboraran plans de riscos ambientals i socials i l'altra incorpora un estudi de condicions laborals.

Per la seva banda, el PSC s'ha abstingut en aquest punt perquè, segons ha explicat el diputat Jordi Terrades, estan a favor de la gestió individualitzada dels aeroports, però voldrien que a més de la Generalitat i els ajuntaments, també participés en la gestió l'Estat. Els socialistes han votat a favor de la resta de punts tot i que han qüestionat el fet que tenir la competència de l'aeroport del Prat impliqui automàticament que esdevingui un 'hub'.

El diputat de la CUP, Albert Botran, ha dit que el seu vot és favorable perquè calen més vols internacionals des de Barcelona i que els treballadors dels aeroports tinguin bones condicions laborals. En aquest sentit, Botran ha assegurat que el que implica la moció és “política i construcció nacional de la bona”.

Populars i Ciutadans han votat en contra de tots els punts de la moció, excepte el de presentar el Pla Estratègic d'Aeroports de Catalunya 2017-2030. C's ha acusat els proposants de “repetir com un mantra que la culpa és de Madrid” i s'ha preguntat com és que, llavors, l'aeroport del Prat té més passatgers que Barajas. Segons la diputada Marina Bravo, el model aeroportuari no s'ha de debatre al Parlament sinó al Congrés de Diputats. El mateix argument ha utilitzat el diputat del PP, Alejandro Fernández, que ha afegit que “el Govern fa de lobby de Vueling”, el critica de cara a l'opinió pública, però al mateix temps implora al govern espanyol que no la sancioni traient-li “'slots”. “Porfa, porfa”, ha dit en to de mofa fent el gest de súplica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona