Infraestructures i serveis

infraestructures

reivindicació

Ripollet recupera la històrica reivindicació per fer subterrània la C-58

Els veïns del barri de Can Tiana-Pont Vell reactiven la demanda

L'alcalde, Josep Maria Osuna, fa una crida a la unitat per portar la reclamació a Territori

La reivindicació perquè la C-58 sigui subterrània a l'altura de Ripollet revifa a través dels veïns del barri de Can Tiana-Pont Vell, que han recuperat el Fòrum Soterrem l'Autopista, amb el suport del consistori, encapçalat per Decidim Ripollet. Es tracta d'una demanda històrica de la població vallesana que va quedar en no res després de diferents mobilitzacions i propostes fetes ja fa una dècada. En una de les dues reunions celebrades pel fòrum, hi va participar l'alcalde de Ripollet, Josep Maria Osuna, que en declaracions a l'agència ACN va afirmar que els veïns tenen “total suport” en aquestes reivindicacions; l'alcalde, a més, es va comprometre a reactivar la reclamació des de la institució municipal. Després de mantenir uns primers contactes amb els grups municipals per parlar del tema, Osuna assegura que hi ha “unanimitat” en la necessitat que el tram sigui subterrani. L'alcalde va més enllà i reclama la unitat tant veïnal com política per tornar a dur la reclamació al Departament de Territori i Sostenibilitat. Osuna, però, reconeix que no serà un camí fàcil i recorda: “No és una reivindicació del barri de Can Tiana-Pont Vell, sinó de tot el poble de Ripollet.”

La portaveu del Fòrum Soterrem l'Autopista, Lídia Virgil, va explicar a l'ACN que abans de l'agost van fer dues reunions i que la voluntat és tornar a impulsar el projecte a partir del setembre. Per a finals d'agost, coincidint amb la festa major, el fòrum està organitzant una exposició per explicar què demanen i quina és la seva proposta. “Tenim estudis que diuen que sí que és possible fer-la subterrània”, afirma Virgil, alhora que diu que el problema que hi va haver fa deu anys va ser “polític”. Després de les vacances, els veïns es volen reunir amb tots els partits per demanar la seva complicitat. També pretenen tornar a demanar la constitució de la Comissió pel Soterrament.

D'altra banda, des de l'Ajuntament es vol consensuar una moció per fer pública la unitat que existeix al municipi en la reclamació per fer la via subterrània. “El que hem de fer és tenir la màxima unitat com a poble, des del carrer i la institució, i la màxima fermesa per demanar el que és just per al municipi”, afirma Osuna.

LA FRASE

El cobriment de l'autopista C-58 no és una reivindicació del barri, sinó de tot el poble de Ripollet
Josep Maria Osuna
Alcalde de Ripollet

Una lluita que va quedar en no res

La C-58 separa el barri de Can Tiana-Pont Vell de Ripollet, cosa que provoca tot tipus de molèsties, sobretot als que viuen a tocar de la infraestructura, i inconvenients per als veïns, que reclamen des de fa anys una solució. A principi de l'any 2000 es va crear la Comissió pel Soterrament, formada pel Fòrum Soterrem l'Autopista i els partits polítics, per buscar una solució. Es va iniciar una etapa de propostes i contrapropostes entre el municipi i la Generalitat que no va donar fruits. Els veïns, com ara, defensaven que el tram fos subterrani, mentre que el govern català aposta per alternatives adduint problemes amb el curs del riu Ripoll, que passa paral·lel a la via. Per exemple, el 2005 proposaven cobrir l'autopista amb un calaix de ciment i, el 2006, l'aposta es basava a construir una façana d'insonorització davant l'edifici més afectat.El 2009 es va dissoldre la comissió i la lluita va quedar en no res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona