Infraestructures i serveis

rodalies

les inversions de l'estat

Trens Dignes Lleida denuncia retards constants a la línia R12

La plataforma reivindica millores per evitar les demores reiterades de què és objecte la connexió ferroviària amb Barcelona i hi reclama més freqüències

La Plataforma Trens Dignes Lleida defineix de “retards crònics” les demores de què és objecte la línia de rodalies R12, que enllaça Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat amb Lleida, passant per la Catalunya Central. L'incompliment d'horaris és la tònica habitual a causa de les incidències pròpies del trànsit ferroviari i del fet que els trens s'aturen en totes les estacions del recorregut. La plataforma reclama un tren semidirecte que enllaci amb Barcelona i denuncia que l'R12 és “l'única línia de regionals” en què els trens s'han d'aturar a totes les estacions.

Pràcticament cada dia, a través dels seus comptes a les xarxes socials, el col·lectiu recull les tardances. Per exemple, divendres al matí el tren que havia sortit de Lleida a les 8.50 h, circulava amb un retard de 12 minuts i, en sentit contrari, en el comboi que sortia de l'Hospitalet de Llobregat a les 7.54 h per arribar a Lleida a les 11.20 h (pràcticament tres hores i mitja per un trajecte de poc més de 150 quilòmetres) hi havia un retard de 10 minuts. La plataforma manté que els retards no són cap excepció i que ja està normalitzat que els trens de l'R12 sistemàticament vagin amb un retard de 10 minuts.

Les obres de l'Adif

L'Adif manté que té un programa d'inversions de 3,1 milions d'euros amb què ha de dur a terme millores a la línia Barcelona-Manresa-Lleida i que ja s'han solucionat cinc trams on, per complicacions del traçat, ha calgut aplicar limitacions temporals de velocitat.

No obstant això, els usuaris de l'R12 denuncien que els retards encara són constants. Igualment, una altra reivindicació dels usuaris d'aquesta línia és que s'hi augmenti la freqüència de pas dels combois.

El Síndic de Greuges de Catalunya ha emès un informe per mirar de trobar solucions per al sistema ferroviari català, i que es puguin començar a aplicar de manera factible i immediata. En l'informe, el Síndic diu que “s'han de crear les autoritats territorials de la mobilitat de les Terres de l'Ebre i les comarques centrals i desenvolupar totalment la integració tarifària allà on ara és parcial: Terres de l'Ebre, l'àrea de Lleida i les comarques centrals”.

El desgrat porta la mobilització ciutadana

La Plataforma Trens Dignes Lleida és una entitat nascuda del descontentament dels usuaris de la línia R12 i té l'objectiu d'assolir millores en el transport ferroviari. En aquest sentit, el disgust dels usuaris del tren també ha generat l'aparició del col·lectiu Perquè No ens Fotin el Tren, a Osona, i de la plataforma Trens Dignes Terres de l'Ebre, segurament la més activa en les reclamacions i que té més notorietat pública



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona