Infraestructures i serveis

infraestructures

Foment diu ara que no indemnitzarà ni ACS ni Eiffage pel túnel

Ho va assegurar ahir al matí el ministre espanyol Ínigo de la Serna

Contradiu la versió fins ara del seu govern

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va avançar aquest dilluns que l'Estat reclama no indemnitzar ACS i Eiffage, les concessionàries espanyola i francesa que van construir el túnel del TAV del Pertús i que s'han fet càrrec de l'explotació del túnel, a la línia entre Barcelona i París. “Hem sol·licitat una indemnització zero perquè entenem que hi ha responsabilitat culpable per part dels contractistes”, va dir ahir a les portes de la comissió de Foment del Congrés dels Diputats, on va comparèixer per exposar les línies mestres de la seva actuació aquesta legislatura.

L'executiu espanyol assenyalava d'aquesta manera les concessionàries com a responsables de la fallida del tram que s'estén al llarg de 44 quilòmetres entre Llers (Alt Empordà) i Perpinyà, i que té el túnel del Pertús com a infraestructura estel·lar.

El ministre espanyol va fer aquestes manifestacions després que el Consell de Ministres va rescindir divendres passat la concessió del tram internacional del TAV a TP Ferro fruit de la fallida de l'empresa. L'Estat espanyol i el francès van signar precisament ahir assumir-ne la gestió a través d'una nova firma, Línia Figueres-Perpinyà, constituïda a finals d'octubre i amb seu social a Madrid.

L'empresa és una filial d'Adif i de la seva homòloga francesa SNCF Réseau (Société Nationale des Chemins de Fer).

TP Ferro, la fins ara concessionària del tren d'alta velocitat (TAV), formada a parts iguals per l'empresa espanyola ACS (en mans de Florentino Pérez) i la francesa Eiffage, va entrar en liquidació aquest setembre passat. Ho va fer arrossegada per un deute que s'elevava a 557,2 milions d'euros, perquè el trànsit de trens pel tram transfronterer del TAV no era, ni de bon tros, el que s'esperava. TP Ferro no va poder remuntar números, ni tampoc aconseguir un acord amb els creditors per sortir del forat, i es va veure abocada a la fallida.

Les manifestacions del ministre, que assenyalava que no indemnitzarà les concessionàries, contradiuen la versió que havia mantingut fins ara el govern espanyol, que havia admès que hauria d'indemnitzar la concessionària, però mai ha fet públic amb quina quantitat.

El govern espanyol s'alinea d'aquesta manera amb el govern francès, que s'havia oposat a fer efectiva aquesta indemnització. Tant ACS com Eiffage ja van avançar que pensen reclamar compensacions per la fallida.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona