Infraestructures i serveis

ferrocarrils

Renfe i SNCF planten els seus usuaris a Cervera i Portbou

Els usuaris del tren convencional de la costa es tornaran a mobilitzar dissabte als dos pobles fronterers per denunciar l'absència de coordinació entre els trens de cada banda de la frontera

Viatgers procedents del nord que arriben en tren a Portbou a les 13.28 h i que mentre baixen del comboi veuen com surt de l'estació el tren de Renfe en direcció a Figueres; en l'altre sentit, els usuaris que es desplacen en sentit nord arriben a les 20 h a Cervera, però l'últim tren francès en direcció nord ha marxat 15 minuts abans, i allà es queden encallats. Són dos exemples de les incongruències amb què es troben els usuaris de la línia de tren convencional al seu pas per la frontera.

Per denunciar aquesta situació, les associacions d'usuaris de cada banda de l'Albera participaran en una mobilització conjunta dissabte que ve, 25 de febrer, i posaran en evidència l'absència de concertació dels dos serveis. La primera cita serà a Cervera, on el tren procedent de Perpinyà arriba a les 8.15 h; des d'allà els manifestants volen traslladar-se a Portbou, on mitja hora després un tren sortirà en direcció a Figueres. La combinació seria pràctica, però no hi ha enllaç entre Cervera i Portbou. Els manifestants demanaran que el tren continuï fins a Portbou; si no ho aconsegueixen demanarem pujar en un tren de Renfe que torna buit a Portbou (però que està prohibit als viatgers). “I si no podem anar en tren, anirem a peu com fan els viatgers que queden penjats, alguns passen pel túnel i és perillós; si cal passarem per la muntanya, però passarem”, diu François Schneider, president de l'Associació d'Usuaris del Tren Perpinyà-Portbou. A Portbou es trobaran amb els usuaris de l'associació Defensem el Tren de l'Empordà, que tenen els mateixos problemes de comunicació en l'altre sentit. “És indignant; la situació s'ha agreujat d'ençà de la supressió –el desembre del 2016– del tren de nit de París que com a mínim permetia enllaçar els combois de Renfe”, diu Josep Maria Loste, un dels portaveus de l'associació empordanesa.

Solucions fàcils i barates

Només 1,5 km de via separa els dos pobles, però l'absència de correspondències els converteix en cul-de-sacs. Els portaveus de les associacions asseguren que bona part dels problemes tenen solució fàcil i de poc cost: establir correspondències horàries; fer de tal manera que tots els trens facin 1,5 km més de trajecte, perquè els de Renfe arribin fins a Cervera i, a l'invers, que els francesos arribin a Portbou; també es reclama que es torni a activar el tren de nit procedent de París.

“És per ceguesa dels responsables o per desanimar els usuaris d'aquesta línia de tren que no se solucionen aquestes evidències?”, pregunta Schneider. Dissabte a Portbou els representants de les dues associacions d'usuaris tornaran a plantejar aquestes preguntes als responsables polítics de cada banda de l'Albera.

LES FRASES

És per ceguesa o per desanimar els usuaris que no se solucionen les correspondències?
François Schneider
Associació d'usuaris del tren Perpinyà-portbou
És indignant; la situació s'ha agreujat d'ençà de la supressió del tren de nit procedent de París.
Josep Maria Loste
Associació defensem el tren de l'Emp0rdà


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona