Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

Adif es compromet a reobrir el bar de Manlleu abans d'un mes

Assegura a l'Ajuntament que convocarà un concurs perquè l'estació torni a tenir personal que hi vengui bitllets

El col·lectiu Perquè No ens Fotin el Tren torna a reclamar que no es deixi la línia

Un mes, aproximadament. Aquest és el termini amb el qual dimarts Adif es va comprometre, en una reunió amb l'Ajuntament de Manlleu, a tornar a convocar un concurs per adjudicar la concessió de la gestió del bar de l'estació de tren i, per tant, tornar-hi a tenir personal que vengui els bitllets. En la reunió, a la qual no van ser convidats almenys ni la CUP ni el PDeCAT –segons regidors d'aquests grups municipals–, hi havia dos representants d'Adif i un de Renfe, a més de l'alcalde, Àlex Garrido, i el regidor Miquel Sánchez (ICV-EUiA). Aquest últim ahir va explicar el contingut de la reunió a la seixantena de convocats a la concentració del col·lectiu Perquè No ens Fotin el Tren, a l'estació de Manlleu.

“Adif va reconèixer que el bar no s'hauria d'haver tancat”, va dir Sánchez. Abans que els anteriors concessionaris el deixessin, l'empresa tenia emparaulada la gestió del servei de bar amb una persona amb qui al final no es van entendre. “Diuen que no és la seva intenció tancar [les estacions] de Manlleu cap amunt”, va dir el regidor, i que faran “un concurs light, no de vint pàgines sinó de quatre, perquè vagi ràpid”. Adif ofereix un fix de 1.500 euros més IVA a qui opti per portar el bar (a part del benefici que aquest generi). En paral·lel a aquest concurs es resoldrà l'habitatge buit del pis de dalt de l'estació, que se cediria per deu anys a l'Ajuntament de Manlleu com a habitatge social.

LA XIFRA

1.500
euros
més IVA és l'aportació fixa que ofereix l'empresa Adif a qui vulgui portar el bar de l'estació de Manlleu.

L'estació de Torelló està en ‘stand-by'

A l'estació de Torelló la situació és similar. Hi ha personal però fa un mes que es va acabar la concessió. Es va posar a licitació però tampoc s'hi va presentar ningú. Adif diu que tornarà a convocar un concurs, “però l'estació de moment està en stand-by”, va explicar Montse Ayats, del col·lectiu Perquè No ens Fotin el Tren, la qual va fer un repàs de les accions que han dut a terme i de les peticions que queden pendents. Entre aquestes últimes, la revisió dels horaris, que segons la Generalitat ha de formar part d'una anàlisi conjunta de tota la xarxa de rodalies, o resoldre els punts negres (vies en condicions dolentes o despreniments).

A l'estació de Manlleu la marquesina està en mal estat i no hi ha enllumenat a la passarel·la. Adif ha dit que hi posarà focus i també que reprogramarà el sistema perquè els fanals no s'apaguin just quan passa l'últim tren.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona