Infraestructures i serveis

Municipal

TMB es planta

Vidal considera la negociació pel conveni del metro esgotada i diu que caldrà explorar altres vies, que no concreta

Acusa el comitè d’“irresponsable” per haver rebutjat l’arbitratge de la Generalitat, que ha citat les parts avui

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) es planta. Després de l’últim cop de porta del comitè d’empresa del metro, que va arribar dimecres en forma de rebuig a l’arbitratge ofert per la Generalitat per resoldre el bloqueig negociador sobre el nou conveni, la presidenta de l’empresa pública, Mercedes Vidal, va anunciar ahir que, després de 21 mesos de converses ara per ara infructuoses, la companyia ja ha dit l’última paraula. El temps de la negociació, va dir, s’ha acabat.

L’empresa va presentar fa gairebé dos mesos una proposta de conveni que ja considerava definitiva i des de llavors reclama que el text –que després ha seguit sent esmenat en el marc de les converses en què el Departament de Treball exerceix de mediador– se sotmeti a la votació de l’assemblea de treballadors. El comitè, però, considera que les posicions encara estan massa allunyades en temes “organitzatius i de model de gestió”, en paraules del president del comitè, Pere Ramon, de manera que, tot i que la setmana passada va convocar una assemblea, la votació de la proposta de l’empresa no va entrar en l’ordre del dia.

La gota que ha fet vessar el got de la paciència de TMB i el govern d’Ada Colau ha estat el no del comitè a l’arbitratge, que Vidal troba “una irresponsabilitat”. “No entenem per què hem arribat a aquesta situació”, va lamentar la regidora de Mobilitat. “Des del principi hem fet propostes constructives, de millores constants: increments en la contractació, increments salarials fins a un 7% [en 4 anys] i millores en la conciliació i els torns de treball; ens hem compromès que cap treballador de TMB veurà minvades les seves condicions laborals, i tot i així la resposta ha estat més vagues.

Vidal va anunciar que la setmana que ve convocarà el consell d’administració de TMB per “avaluar altres escenaris”. “Fins ara hem anat per la via del diàleg, però és evident que això no té més recorregut”, va insistir. No va aclarir a quins escenaris es refereix, perquè això –va dir– s’haurà de dirimir en el consell d’administració, però no sembla que hi hagi gaire a explorar fora del terreny de la negociació. Un eventual arbitratge forçós, opció amb què ahir es va especular, seria una mesura excepcional, que s’aplica només en casos d’extrema necessitat, recordaven ahir fonts del Departament de Treball, donant a entendre que l’afectació d’una vaga parcial de dues hores per torn un dia a la setmana, tot i generar incomoditats i pèrdua d’ingressos –fins la setmana passada, l’impacte acumulat dels vuits dilluns laborables seguits de protestes havia estat de 546.000 euros– no ha arribat encara a les magnituds que la justificarien.

Consultat per aquest diari, el president del comitè es va referir a l’anunci de Vidal en els mateixos termes que ella havia usat per criticar el rebuig a l’arbitratge: “Ens sembla una irresponsabilitat que demostra falta de voluntat negociadora”, va dir. Treball ha citat aquest matí les dues parts en conflicte.

C’s i el PP van insistir en els seus retrets a la gestió del conflicte que està fent el govern municipal, el qual responsabilitzen de la coincidència dels conflictes oberts, vagues incloses, en el si del metro, el Bícing i el taxi, tot i que aquesta res té a veure amb l’Ajuntament. Carina Mejías (C’s) va atribuir la situació a la “incompetència” de Colau i Vidal, i Xavier Mulleras (PP) va titllar la primera d’“alcaldessa de les vagues”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona