Infraestructures i serveis

ferrocarrils

Reclamen més freqüències de trens transfronterers

Els usuaris del tren a banda i banda de la frontera reclamen a les operadores Renfe i SNCF, i a les administracions, més coordinació dels serveis ferroviaris entre Portbou i Cervera

Els usuaris del tren de la costa a banda i banda de la frontera es tornen a mobilitzar per reclamar a les operadores –Renfe i SNCF–, i a les administracions respectives, que solucionin la incoherència dels serveis ferroviaris que no es coordinen entre Cervera (Rosselló) i Portbou (Alt Empordà). En un comunicat conjunt, les entitats Defensem el Tren de l’Empordà i l’associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou (UTPP), amb el suport de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, subratllen que a l’Estat francès s’estan plantejant polítiques que van en el sentit d’atendre aquestes reivindicacions del territori: aquest 24 de gener passat, a la regió d’Occitània, l’última reunió del Ceser (Consell Econòmic, Social i Mediambiental, organisme que determina els grans eixos de desenvolupament i estructuració al territori) va posar precisament sobre la taula la conveniència de les interconnexions ferroviàries transfrontereres.

De Perpinyà a Girona

El Ceser assenyala la conveniència d’articular un acord en el trajecte Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona per tal que tots els trens de la SNCF tinguin com a estació de finalització de la línia Portbou; en l’altre sentit, fer que els trens de les línies R11 i RG1 de Renfe-Rodalies tinguin com a finalització de la línia Cervera de la Marenda. Amb aquesta senzilla mesura (que ja fa anys que reclamen les entitats i no necessita cap nova infraestructura ja que les vies existeixen i només 1,5 km de via separen Cervera i Portbou), els dos pobles deixarien de ser dos culs-de-sac ferroviaris i les correspondències es multiplicarien. Segons les entitats, tot indica que el nou conveni que l’administració occitana firmarà amb SNCF al mes d’abril anirà en aquest sentit, i pot significar un pas decisiu cap a un servei ferroviari transfronterer com l’Euskotren transfronterer que ja existeix al País Basc. El sindicat francès CFDT també ha assenyalat la necessitat d’ampliar el trànsit amb els trens del Principat a Portbou (R11 i RG1) i a Puigcerdà (R3).

Poques combinacions

En el dia d’avui només hi ha cinc trens diaris entre Perpinyà i Portbou (el primer arriba a Portbou a les 11.45 h), i el Ceser assenyala que per tenir un servei regional prou atractiu caldria una oferta mínima de sis viatges al dia, incloent-hi almenys dos viatges d’anada i tornada, d’horaris de matí i de vespre. Amb els serveis actuals un usuari que surt de Perpinyà i vol visitar Girona amb el tren convencional només pot fer una estada a Girona de 3 hores i 10 minuts. Per les agrupacions d’usuaris, amb més combinacions les estacions centrals de Figueres i Girona es convertirien en una xarxa intermodal d’entrada a Catalunya i l’Estat espanyol, mentre Perpinyà es reforçaria com a porta d’accés a la xarxa intermodal de l’Estat francès i Europa.

Les entitats d’usuaris fan una “crida cívica” a millorar la col·laboració entre la SNCF i la regió d’Occitània i Renfe/Adif i la Generalitat, associant-hi els ajuntaments, consells comarcals i administracions per on passa la línia (de Perpinyà a Girona), per tal de vertebrar “un tren social, lleuger, convencional, transfronterer que contribuiria a millorar els sectors econòmics de l’espai transfronterer”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Calonge és la població que té més passos de vianants intel·ligents de Catalunya

Dels set que s’hi han fet, un és el més llarg de l’Estat

L’aposta s’ha ampliat amb un espai tecnològic per desenvolupar-hi solucions de ciutat intel·ligent

calonge i sant antoni
 

El govern italià exigeix responsabilitats pel succés

ROMA
 
CARME RIBAS
GERENT DEL CONSORCI DEL BESÒS

“Als barris del Besòs hi ha un dèficit històric que cal resoldre”

sant adrià de besòs
 

CiU de la Bisbal critica la brutícia en zones de reciclatge

la bisbal d’empordà
 

Recollida de plàstic a la platja de Pals

baix empordà
 
economia

Endesa implementarà fundes aïllants per protegir l’avifauna de les torres d’alta tensió

 
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Dimecres amb intervals de núvols i temperatura màxima en ascens

Barcelona
 

Olot adapta per a la UE un model energètic americà

Olot
 

Més d’un milió de passatgers fins al juliol a l’aeroport

vilobí d’onyar