Infraestructures i serveis

Volen crear una àrea verda d’aparcament a Lloret

L’Ajuntament inclou espais d’estacionament regulat i d’horari limitat en l’esborrany d’ordenança de circulació

Planeja que en la nova zona els residents tinguin prioritat sobre els visitants

L’Ajuntament de Lloret de Mar vol introduir una àrea verda d’aparcament al municipi a mitjà termini. Així es recull en l’esborrany d’ordenança de circulació, en què s’inclou l’estacionament regulat i l’estacionament en horari limitat (ja sigui per a residents o no).

L’equip de govern (CiU, ERC-Avancem i PSC) planeja que la zona verda serveixi perquè els residents puguin tenir prioritat a l’hora d’aparcar a prop de casa seva. Ho assenyala el regidor de Mobilitat, Albert Robert (CiU). “En algun lloc, com ara a tocar de la piscina municipal, és un campi qui pugui”, admet. A principis d’any, el consistori va arranjar l’aparcament de Can Xardó (140 places gratuïtes), entre el CAP del carrer Girona i Can Saragossa.

El projecte de construcció de sis pistes de pàdel i quatre de tennis a l’entorn de la piscina municipal inclourà la millora de l’actual aparcament de la piscina, que ara és un espai de terra. Quan s’urbanitzi el sector, durant l’any que ve, hi haurà 240 places d’aparcament asfaltades i senyalitzades, assenyala Robert. L’Ajuntament ha enderrocat el dipòsit de vehicles del sector, pas previ a l’inici de les obres.

De l’articles 49 al 53 de l’esborrany d’ordenança es parla de tipus A i tipus B (de zona verda). El tipus A és per a residents i “quan es determini, per a no residents”. El tipus B seria gratuït per a residents sempre que estiguin empadronats a la seva zona verda i paguin l’impost de vehicles a Lloret. També hi ha la possibilitat que es beneficiï de la zona verda “el conductor habitual d’un vehicle amb lloguer, rènting o similar per temps superiors a 6 mesos”. El permís per tenir el distintiu de l’àrea verda és anual renovable. Robert diu que una de les possibilitats és que el resident pagui 1 euro a la setmana per tenir dret a estacionar-hi.

L’esborrany de l’ordenança, que actualitza la de l’agost del 2002, incorporarà aportacions de particulars i formacions polítiques i ha de ser aprovat per ple municipal. En principi, l’ordenança hauria d’estar en vigor a partir del maig del 2019, l’inici de la temporada turística.

ICV-EUiA no hi creu

ICV-EUiA ha fet aportacions a l’esborrany. Segons el seu portaveu municipal, Xavi Rodríguez Pacios, l’àrea verda no té prou justificació. “Tenim problemes per aparcar a Lloret? No, excepte al juliol i l’agost.” Rodríguez lamenta que els veïns de les urbanitzacions, incloent-hi els de Roca Grossa, ho tindran més difícil per aparcar o bé hauran de pagar amb la zona verda.

A Lloret hi ha 268 places de zona blava. De pagament tot l’any només hi ha les 68 del passeig Agustí Font. La resta és de pagament del 24 de juny a l’11 de setembre. Els lloretencs tenen una bonificació de fins a un 50%.

LA XIFRA

268
places
de zona blava. Les 68 del passeig Agustí Font, a tocar de la casa de la vila, són de pagament tot l’any.

LA FRASE

Hem de preveure que hi hagi una àrea verda un dia o altre. En algun lloc, hi ha un campi qui pugui
Albert Robert
REGIDOR DE MOBILITAT de lloret de mar (cIu)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona