la crònica

«Una mateixa andana, dos destins?»

El racó més cotitzat de tot el vagó va ser, de llarg, el que hauria d'ocupar el conductor en cas que el metro no fos automàtic, com és el cas. Ja va passar al desembre a la ciutat veïna, però pels novells badalonins, ahir era el principal reclam. «Ens peguem per veure les vies de tan a prop. Vés quina ximpleria!», deia Cati Blaya, veïna del Gorg, rodejada de gent que, com ella, volia atestar-se a la finestra per no perdre detall. «Diumenge era impossible», deia a la seva amiga. Repetia trajecte. De Gorg a Can Zam. «Ara anem a Santa Coloma. No tenim res a fer...», assegurava mig justificant-se.

No van ser les úniques. Molts curiosos –i alguns usuaris reals– es van apropar ahir a la nova L10, el ramal de l'L9 que va del Gorg a Bon Pastor, per comprovar in situ «la modernitat» de la línia més llarga d'Europa. A diferència del mes de desembre, quan es va inaugurar el primer tram a Santa Coloma, ahir hi havia una complicació en forma de transbordament que va fer que molta gent s'equivoqués. I és que al Bon Pastor els viatgers havien d'abandonar el vagó, recórrer uns metres, baixar unes escales mecàniques –fins aquí, tot normal– i, un cop arribats a l'andana, comprovar que el comboi que treia el cap anava en la direcció desitjada. Perquè de destins, n'hi havia dos: Can Zam o bé tornar a Gorg. «I diu vostè que són dos destins? A la mateixa andana? Jo vaig a Gorg una altra vegada...», preguntava atabalat un senyor a Darío Quintana, auxiliar d'informació a l'estació del Bon Pastor. «És la principal dificultat», resumia. «No estem acostumats a haver de mirar en les pantalles quin metro és el nostre. Fins ara no hi havia cap metro així. És igual que el tren.» Javi Arjona, un company seu d'informació que viatjava a un dels vagons, s'afanyava també a explicar als usuaris aquesta peculiaritat: «Als viatgers els sorprèn les estacions compartides.»

Tal com va succeir al desembre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha intensificat els punts d'informació i manté personal a andanes, vagons i a la connexió amb Bon Pastor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona