Més accions turístiques a Blanes amb la Diputació
La regidora de l'àrea diu que s'ha d'impulsar els vincles amb el Patronat de Turisme
L'equip de govern licita el pla de màrqueting per 29.000 euros. “No hi ha full de ruta”, afirma Salarich
La regidora de Turisme de Blanes, Meritxell Salarich (CiU), afirma que la gestió turística municipal ha de donar impuls a la col·laboració amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona: “L'Ajuntament ha de treballar amb els agents del sector, però això no ha d'anar en detriment de treballar plegats amb el Patronat [de la Diputació].”
L'equip de govern (PSC i CiU) ha licitat el pla de màrqueting turístic, segons l'acord de la junta de govern local del dijous 5: “No hi ha full de ruta, tot i que la major activitat del poble, ja sigui directament o indirectament, depèn del turisme.”
La voluntat de la responsable política de Turisme és impulsar les accions “sota el paraigua del Patronat”. “Volem arribar a tenir unes línies clares”, diu la regidora, que té dedicació exclusiva a l'Ajuntament i també és responsable de Promoció de la Ciutat, Activitats i Mercats i Fires.
Col·laboració
Salarich, primera tinent d'alcalde, considera que Blanes no és ni ha de fer competència als altres dos municipis de la Selva marítima: Lloret de Mar i Tossa de Mar. “Hi ha d'haver sinergies amb Lloret i Tossa. No som competència, uns dels altres, i entre tots en podem treure benefici. Lloret pot utilitzar la nostra ciutat esportiva i Blanes pot promocionar-se a través de les fires de Lloret.”
Un dels aspectes de projecció exterior de Blanes és el concurs internacionl de focs d'artifici de la Costa Brava, que a l'estiu va arribar a l'edició número 45. El regidor de Cultura i Festes, Quim Torrecillas (CiU), treballa amb la hipòtesi d'ampliar el nombre de dies del concurs, que n'ha durat quatre des del 2012.
LA FRASE
L'opinió d'experts, “el primer pas”
La redacció del pla de màrqueting turístic de Blanes és un oferiment a un grup d'experts per “començar a caminar”, assenyala Salarich. La
licitació del pla s'ha fet per valor de29.000 euros i pretén “augmentar la competitivitat de la destinació de Blanes”. S'ha de tenir present que a Blanes, que té la certificació de destinació turística familiar, hi ha una quarantena d'establiments, incloent-hi 12 càmpings, 11 hotels i 9 pensions. Els apartaments i els bungalous ofereixen unes 40.000 places d'allotjament.