Tortosa rebaixarà fins a un 46% el preu del bus urbà
L'Ajuntament aprovarà la contractació del servei per als pròxims quinze anys per un import d'1,5 milions d'euros
Les línies de transport públic ampliaran el recorregut i arribaran fins al centre històric
El preu del transport públic urbà es rebaixarà fins a un 46% a Tortosa el 2016. Així ho preveu el nou contracte de gestió del servei públic de transport de viatgers, que el ple de l'Ajuntament tortosí aprovarà dilluns. “Es rebaixarà el preu i es racionalitzarà el servei”, va explicar ahir l'alcalde, Ferran Bel. Les línies 2 i 3 reduiran el preu del bitllet senzill un 31%, i passarà d'1,45 euros a 1 euro, mentre que el cost de la targeta multiviatges es reduirà un 25% i serà de 8,50 euros. Però els més beneficiats per la rebaixa de les tarifes seran els jubilats i pensionistes amb menys ingressos, que pagaran 0,40 euros per viatge, i els estudiants, que en pagaran 0,60. La concessió de la gestió del servei serà per a un període de quinze anys i un import d'1,5 milions d'euros.
A més de la rebaixa de la tarifa del bus urbà, el nou contracte del servei inclou una ampliació del recorregut de les línies 2 i 3. La primera ampliarà el servei al barri de Sant Llàtzer amb parades a l'avinguda Canigó i el nou centre educatiu, mentre que l'L3 arribarà fins al centre històric, amb aturada al Rastre, el Parador i la plaça de la Immaculada. “La millora dels preus i dels traçats esperem que comporten un major ús del transport públic”, va comentar la regidora de Mobilitat, Meritxell Roigé.
Els descomptes seran possibles perquè se suprimeixen alguns serveis, com per exemple el bus de les set del matí (que només usava un viatger de mitjana), i a la tarda la freqüència serà cada 60 minuts, en lloc de cada 30. Les línies urbanes (l'L1 és interurbana i la gestiona la Generalitat) transporten uns 70.000 viatgers a l'any.
Les noves tarifes entraran en servei el juliol del 2016 i el servei l'oferiran minibusos de 21 places.
LA XIFRA
Crítiques del PSC al nou contracte
El grup municipal socialista ha criticat el nou contracte de transport públic urbà perquè considera que no incorpora prou bonificacions per incentivar el seu ús. Així, el PSC recorda que el 2014 ja van presentar una moció en què demanaven la reducció del preu del bitllet per a persones desocupades, joves, pensionistes, més grans de 65 anys i persones amb discapacitat. L'ampliació del temps d'espera a les tardes, que serà de 60 minuts, és una altra de les crítiques que els socialistes fan als canvis en el servei.