Serveis

Els botiguers no volen les pilones que fan de la riera de Mataró un atzucac

Denuncien el perill per als vianants perquè els vehicles les eviten ocupant la vorera

La Unió de Botiguers confia que s'obri el pas per evitar conflictes

Divendres al migdia, sense gaires miraments, un vehicle baixa contra direcció la riera des de la presó. Ho fa per la vorera i esquivant les dues pilones que al mig de la riera barren el pas als vehicles. La infracció li estalvia temps per no haver de fer la volta per entrar a l'accés més proper a la riera, des del carrer Sant Josep. Situacions com aquesta es repeteixen en aquest tram que queda en un cul-de-sac més amunt del carrer Argentona. Els botiguers estan tips de veure que els cotxes entren i surten per la part alta esquivant les pilones per la vorera. “Sort que són amples, però algun dia hi haurà un ensurt si algú surt ràpid de la botiga sense mirar”, explica un dependent d'un dels comerços. A pocs metres, el propietari de la botiga Reyman, Pepe Modesto, és un dels més crítics amb el caos que hi ha en hores punta, quan coincideixen camions descarregant que han de recular riera avall, on està permès estacionar quinze minuts per a càrrega i descàrrega. A les sortides d'escola també s'hi han de sumar els cotxes que recullen els alumnes de l'escola del Cor de Maria, que després tenen feina per fer les maniobres per sortir-ne. “No entenem per què es manté el cul-de-sac després de veure que obrint no passaven molts més cotxes i sobretot veient el perill i els conflictes que hi ha”, explica el president de la Unió de Botiguers, Jordi Novo.

Uns mesos obert

Les reivindicacions dels botiguers vénen de lluny. A finals de l'anterior mandat, a petició de l'associació de comerciants, ja es va fer una prova pilot per treure les dues pilones temporalment i analitzar si comportava un increment del trànsit a la zona comercial el fet de deixar passar els cotxes riera amunt. Segons els botiguers, els resultats van ser “insignificants” i per això critiquen que es tornessin a col·locar.

A la zona de vianants de la riera s'hi accedeix des del carrer Sant Josep i entrant des de la Muralla del Tigre. A partir de les sis de la tarda la pilona que s'aixeca a l'altura del carrer d'en Moles restringeix l'entrada a serveis i als veïns, que poden activar-la. Mataró va restringir el trànsit al centre de vianants de la riera l'any 2004 des de tres punts com són el carrer de Sant Josep, el de Sant Francesc d'Assís i la Baixada de les Espenyes.

El president de la Unió de Botiguers confia a resoldre el problema que arrosseguen des de fa temps a les reunions previstes dins el consell per la mobilitat. “Volem que es revisi l'estudi que ja tenen i que es puguin incloure els canvis en el nou pla de mobilitat que es vol tirar endavant aquest any”, apunta Jordi Novo.

LA FRASE

No entenem per què es manté el cul-de-sac després de veure que obrint no passaven molts més cotxes
Jordi Novo
President de la unió de botiguers de mataró

LA XIFRA

3
són els punts d'accés restringit als vehicles a la zona de vianants del centre de Mataró, des del 2004


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona