Infraestructures i serveis

Transports

El Govern multa Renfe amb dos milions per no informar de diferències de preus en els bitllets de tren

Baiget defensa que l'executiu català és responsable de vetllar pels drets dels consumidors

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha multat Renfe amb dos milions d'euros per no informar els usuaris de les diferències entre els preus dels bitllets de llarg recorregut venuts a les taquilles o a les màquines expenedores, tal com va avançar aquest diari l'estiu de l'any passat.

Segons ha avançat el conseller d'Empresa i Ocupació, Jordi Baiget, en una entrevista a l'ACN, el Govern ha de vetllar perquè es compleixin els drets dels consumidors, com és disposar d'informació sobre els diferents preus d'un bitllet depenent de si es compra per una via o l'altra. L'agost de 2015, l'ACC j a va instar l'operadora ferroviària a informar els usuaris d'aquesta diferència de preus. Segons el conseller, el Govern ha procedit a la sanció davant dels “incompliments reiterats” de Renfe.

El conseller ha defensat que l'ACC “no actua arbitràriament, sinó que ho fa de manera reglada” i ha defensat la sanció contra Renfe. Consum va tenir coneixement que, a l'estació de Barcelona-Sants, l'empresa Renfe havia estat aplicant preus diferents als bitllets en funció de si el pagament es feia per les taquilles de l'estació (més cars) o mitjançant les màquines automàtiques. Els responsables de l'ACC van poder comprovar que a l'estació no hi ha cap cartell indicatiu que informi de la referida diferència ni tampoc s'informa a través de la megafonia de l'existència de dos tipus de preus.

El conseller s'ha referit també a el requeriment fet per Consum a Vueling pels retards que han afectat els seus passatgers durant les darreres setmanes i que l'aerolínia ha atribuït a una vaga de controladors a França. “Estem vetllant perquè es compleixin drets dels consumidors, com és poder ser transportat a l'hora i a la destinació que fixi el bitllet. L'empresa pot fer les pràctiques comercials que vulgui però el consumidor té dret a rebre el servei que ha contractat”, ha comentat. Baiget ha conclòs que, en aquest cas, “caldrà veure si és un problema concret o si és una pràctica objecte de sanció”.

Nova normativa comercial

A nivell comercial Baiget ha confirmat que el Departament d'Empresa i Coneixement està estudiant una nova llei de comerç que permeti més llibertat en les promocions a les botigues, però que no es planteja “l'obertura indiscriminada” els diumenges ni tampoc que els establiments puguin aixecar persianes durant les 24 hores del dia. Pel que fa a la llei d'equipaments comercials, el conseller ha defensat mantenir els criteris que fixen l'obertura de les botigues en la trama urbana de pobles i ciutats: “Volem un comerç urbà i no un a les perifèries que despobli el centre de les ciutats”, ha conclòs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona